Regularność w ich wyborze wśród Polaków można zaobserwować na mapie kraju. Da się też na niej zauważyć różnicę w średnich cenach OC dla regionalnych stolic.
Największą popularnością w zachodniej części Polski cieszył się VW Golf, a dokładnie na Dolnym Śląsku, Pomorzu, w Wielkopolsce i w województwie lubuskim. Opel Astra zdominował Centralną Polskę, szczególnie województwa: mazowieckie, łódzkie, kujawsko – pomorskie, śląskie i małopolskie. Lubelszczyzna, Podlasie i Podkarpacie oraz województwo świętokrzyskie należały do Audi A4 i tylko VW Passat znalazł się na dwóch biegunach kraju – na Opolszczyźnie oraz Warmii i Mazurach. Regularność w wyborze mieszkańców województw, można zobaczyć na mapie Polski:
Niższe stawki za OC dla wschodniej części kraju sprawiają, że ubezpieczenie Audi A4 jest akceptowalnym obciążeniem dla domowego budżetu - mimo mocnego silnika o dużej pojemności pod maską auta. Podobnie jest w województwach opolskim i warmińsko-mazurskim, gdzie najczęściej ubezpieczano Volkswageny Passaty. W centrum i na południu Polski kierowcy uważniej przyglądają się kosztom utrzymania pojazdów, wybierając modele z mniejszymi silnikami – np. Opla Astrę. Podobnie wygląda sytuacja w zachodniej części kraju, tam popularny jest Golf.
magazyn "Motor" - Łukasz Szewczyk
Poniżej pozostałe dwa najpopularniejsze modele w regionach:
Mieszkańcy różnych miast wojewódzkich inaczej zapłacą za ubezpieczenie tego samego modelu samochodu. Najwięcej za OC płacili mieszkańcy Wrocławia, średnio 935 zł. Na drugim miejscu był Gdańsk (890 zł) i na trzecim Warszawa (872 zł). Najmniej zaś zapłacili rzeszowianie (608 zł), opolanie (633 zł) i kielczanie (644 zł). Różnica w średniej składce OC pomiędzy najtańszym a najdroższym miastem wyniosła aż 53,8%. W tych samych miastach widać również największe odchylenia od średniej krajowej w III kwartale, która wyniosła 686 zł. W stolicy Dolnego Śląska wyniosło one aż 36,3%, zaś w Rzeszowie -11,4%.
Podczas wyceny składki towarzystwa biorą pod uwagę nie tylko dane właściciela samochodu, jego miejsce zamieszkania, ale również specyfikę samego pojazdu. Właściciel pojazdu, względem którego zostanie określone najmniejsze ryzyko wystąpienia kolizji, może zapłacić bardzo niską składkę za ubezpieczenie.
Kierownik ds. Rozwoju Sprzedaży Rankomat - Tomasz Kroplewski
Biorąc pod uwagę czynniki wpływające na cenę obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego, najtańsze wyniosło 142 zł za Trabanta P601 (średnio 379 zł). Analizując auta wyprodukowane po 1999 r., najtańszy okazał się Smart za 250 zł (średnio 503 zł). Zaś wśród pojazdów wyprodukowanych po 2009 roku najtańszy był Nissan Note za 350 zł (średnio 479 zł).