Wchodząc do sklepu stacjonarnego lub internetowego z częściami samochodowymi można się poczuć jak w supermarkecie. Wszystkie produkty zachęcają opakowaniem, dopasowaniem, a producenci prześcigają się w obietnicach. Niektóre są oryginalne, a inne zapewniają, że do oryginału nic nim nie brakuje i są idealnym zamiennikiem. Dodatkowym wabikiem może być tu cena lub obietnica wygenerowania marży, ale czy za tym wszystkim podąża obiecywana jakość? Jak z tego gąszczu ofert i produktów wyłowić motoryzacyjne perełki, które spełnią oczekiwania nie tylko klienta, ale też jego auta? Samochód w momencie zakupu części nie może wyrazić zdania, ale prędzej czy później swoim „zachowaniem” na pewno da znać czy dokonaliśmy właściwego wyboru.
Wielu producentów części zamiennych potrafi wyprodukować filtr. Jednak Hengst jest kimś więcej niż tylko producentem filtrów. Firma ma 19 placówek w 11 krajach i na 4 kontynentach, a poza filtracją w samochodach osobowych i użytkowych, dostarcza także rozwiązania filtracyjne do maszyn budowlanych i rolniczych, przemysłowych czy zastosowań domowych (np. odkurzacze). Dzięki temu ma rozległą wiedzę na wszystkich polach filtracji w prawie każdym rejonie świata. Jakość OE to nie tylko hasło reklamowe, ale fakt, który towarzyszy firmie od początków produkcji, aż po dzień dzisiejszy.
Być może to prorocze nazwisko założyciela Waltera Hengsta (słowo Hengst po niemiecku oznacza Ogier), a może ciężka praca i innowacyjne myślenie sprawiły, że od ponad 60 lat firma jest liderem wśród dostawców wyposażenia dla producentów pojazdów i silników napędzanych końmi… mechanicznymi. Początki Hengst w latach 60-tych to produkcja seryjna filtrów oleju dla Mercedes-Benz oraz produkcja seryjna dla Porsche. Po dziś dzień kontynuowana jest ta współpraca i do silników rodziny EA825 montowanych w Porsche Panamera Hengst dostarcza separator mgły olejowej. Ten modułowy system do silnika V8 montowany jest na pokrywie głowicy cylindrów z polarowym zaworem bezpieczeństwa, kontrolą ciśnienia i króćcem wlewu oleju.
Wśród marek, które od lat ufają firmie Hengst są m.in.: Porsche, Mercedes-Benz, Volkswagen, Skoda, SEAT, Audi, Bentley, Bugatti, koncern General Motors (Opel, Buick, Chevrolet), Hyundai, Kia, Volvo, BMW i wielu innych. Współpraca pomiędzy Działami Badawczymi producentów pojazdów i Inżynierami Hengst pozwala tworzyć rozwiązania odpowiadające na współczesne wyzwania świata motoryzacji takie, jak: zmniejszenie przestrzeni instalacyjnej, wagi komponentów, zużycia paliwa, czy emisji spalin przy jednoczesnym zachowaniu niezawodności i wytrzymałości wszystkich części pojazdu. W rezultacie powstają moduły filtracyjne, które pomagają ograniczać konsumpcję paliwa i emisję spalin, wpływają na czystość środowiska, redukują ciśnienie, integrują w jednej zwartej obudowie wiele funkcji, mają mniejszą przestrzeń instalacyjną, niższą wagę, tworzone są z najlepszych surowców i zapewniają wysoką zdolność filtracyjną w całym okresie międzyserwisowym.
Hengst jest partnerem rozwojowym i dostawcą rozwiązań filtracyjnych dla Mercedes-Benz. Firma dostarcza moduł filtracji oleju do 4-cylindrowych silników diesla OM654 i 6-cylindrowych silników benzynowych M256. Ta hybrydowa, wykonana z tworzywa sztucznego i aluminium konstrukcja ma w plastikowej pokrywie wkład filtra oleju Energetic z zaworem spustowym i obejściowym, a także wymiennik ciepła, czujnik temperatury i ciśnienia, elektrycznie sterowany zawór hydrauliczny i zawór pierwszego napełnienia olejem. Między innymi dzięki temu wspominane silniki spełniają nowe, zaostrzone normy emisji spalin Euro 6d.
Kolejnym przykładem tej współpracy jest moduł filtracji oleju produkowany przez Hengst dla 6-cylindrowych, podwójnie doładowanych silników benzynowych samochodów Mercedes-Benz. Posiadający odlewaną, aluminiową obudowę moduł ma zintegrowaną chłodnicę oleju i płynu chłodzącego oraz kontrolujący ciśnienie oleju zawór hydrauliczny i zawór sterujący. Wkład filtracyjny serii Energetic wykonany jest ze specjalnie obrabianych termicznie medium z dodatkiem 30 % włókien poliestrowych, które zapewniają separację zanieczyszczeń zgodną z zaleceniami konstruktorów silników – w aspekcie przebiegów pomiędzy kolejnymi wymianami oleju.
Hengst ma wiele powodów do dumy i jednym z nich jest produkowana seryjnie górna część systemu filtracji oleju dla luksusowych samochodów Bentley Continental GT, czy Audi A8 z silnikiem W12 FSI. Ten nagrodzony, wykonany z odlewanego aluminium projekt ma zintegrowaną chłodnicę oleju i w sposób optymalny wykorzystuje przestrzeń instalacyjną.
Lata ciężkiej pracy i doświadczenia sprawiły, że Hengst może też tworzyć rozwiązania do samochodów marzeń takich, jak wyposażony w silnik benzynowy Mercedes-Benz M133 AMG. W tym własnie modelu montowany jest wyprodukowany przez Hengst moduł filtracji oleju z wymiennikiem ciepła, który gwarantuje maksymalną powierzchnię filtracji przy minimalnej przestrzeni montażowej. Tu również zastosowano oszczędzający zasoby modułu i opatentowany przez Hengst wkład filtra serii Energetic.
Łatwy w eksploatacji i przyjazny dla środowiska projekt filtra Energetic wykorzystuje technologię „Clip-in”. Podczas serwisu w module wystarczy wymienić wkład filtra. Gdy odkręcamy filtr, zawór spustowy odprowadza olej do miski olejowej, dzięki czemu cały proces jest szybki i „czystszy” dla mechanika oraz dla środowiska. Ponadto wkłady filtra Energetic mogą być efektywnie utylizowane w sposób przyjazny dla środowiska.
Hengst jest partnerem rozwojowym wielu programów dla systemów filtracji w silnikach Diesla Grupy VAG. Ponadto jesteśmy jedynym dostawcą separatorów mgły olejowej w doładowanych 4-cylindrowych silnikach oraz 6- i 8-cylindrowych silnikach benzynowych.
Samochody Audi A4 i A6 z silnikiem EA837 (3.0 V6 TSI) wyposażone są w montowany seryjnie moduł separacji mgły olejowej od Hengst Filter. W mniejszych, wykorzystujących platformę MQB pojazdach grupy VAG, tj. Golf i Passat, Audi A3 i A4 oraz Skoda Fabia, czy Octavia znajdziemy kompaktowy, oszczędzający zasoby i łączący wiele funkcji moduł filtracji oleju od Hengst. Ten plastikowy moduł wyposażony jest w dodatkowe funkcje, jak chłodnica oleju z układem podgrzewania i wymiennikiem ciepła, czujnik mierzący ciśnienie oleju i temperatury oraz zintegrowany zawór by pass i zawór powrotny.
Nie od dziś wiadomo, że we współczesnej ekonomii firmy nie są w stanie wytworzyć produktu końcowego od A do Z tylko i wyłącznie własnymi zasobami. Producent jeansów korzysta w wiedzy i doświadczenia producentów materiałów, guzików, zamków, farb do odzieży, ale jeśli te jeansy się podrą to w pierwszej linii i w oczach klienta cierpi na tym reputacja producenta jeansów, a nie materiału, z którego powstały, bo ten producent odbiorcy końcowemu nie jest nawet znany. Identyczną analogię można przełożyć na inne branże, również motoryzacyjną. Jak pokazują wyżej wymienione przykłady nawet jeśli świadomie nie kupiłeś/kupiłaś żadnego filtra Hengst, to prawdopodobnie jakaś fabrycznie montowana część tego producenta i tak już znajduje się w samochodzie.
Właściciele relatywnie młodych aut z przymuszonej przez ASO lub własnej woli, inwestują w oryginalne części sygnowane logo danego producenta, co jest bezpiecznym wyborem. Nie wszyscy się jednak zastanawiają nad tym, że samochód nie powstał jedynie siłami widniejącej na jego grillu czy masce marki. Producenci pojazdów i silników od lat korzystają z kompetencji Hengst Filter, a firma pod własną marką dostarcza na niezależny rynek części zamiennych filtry idealnie dopasowane do wymagań tych producentów. Bez względu na to, czy na filtrze tłoczone jest logo producenta pojazdu, czy własne logo Hengst Filter, reputacja dostawcy OE zobowiązuje firmę do nieustannego utrzymywania najwyższych standardów produkcji i niezawodności wychodzących z naszych placówek komponentów. Zaufaj tej samej jakości, której zaufał producent Twojego samochodu.
Artykuł sponsorowany przez firmę Hengst