Na drodze do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla istnieją różne opcje układu napędowego, aby spełnić wymagania klientów, w tym pojazdy HEV, BEV i FCEV, zgodnie z różnicami w warunkach energetycznych w różnych krajach i zróżnicowanymi zastosowaniami klientów. Jedną z takich opcji są silniki wodorowe. Zasilana wodorem Corolla[1] bierze udział w Super Taikyu Series[2] od maja 2021 roku, a technologia silników wodorowych ewoluuje. Ponadto wysiłki na rzecz stworzenia społeczeństwa wodorowego nabierają tempa, takie jak wzrost liczby partnerów w produkcji, transporcie i wykorzystaniu wodoru.
Redukcja emisji CO2 w transporcie i logistyce przez pojazdy użytkowe o dużej ładowności, ważnych elementach infrastruktury wspierających codzienne życie ludzi, to kwestia społeczna, którą należy rozwiązać wspólnie z partnerami, którzy podzielają wspólną wizję osiągnięcia społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla. Isuzu, Denso, Toyota, Hino i CJPT wierzą, że silniki wodorowe są jednym z rozwiązań tego problemu i wykorzystają technologie i know-how zgromadzone przez każdą firmę, aby zbadać potencjał silników wodorowych w ciężkich pojazdach użytkowych.
Pięć powyższych firm chce przyczynić się do stworzenia jeszcze lepszego społeczeństwa poprzez rozszerzenie dostępnych opcji osiągnięcia neutralności węglowej.
[1] ORC ROOKIE GR Corolla H2 Concept
[2] „Super Taikyu Series 2021 Powered by Hankook”, „ENEOS Super Taikyu Series 2022 Powered by Hankook”
Źródło: Toyota