W układach hydraulicznych powietrze jest jedną z głównych przyczyn awarii. Dlatego konieczne jest prawidłowe odpowietrzenie układu sprzęgła po przeprowadzeniu napraw lub wymianie komponentów. Jeśli nie zostanie to wykonane, istnieje ryzyko nieprawidłowego działania systemu pojazdu, co można zaobserwować na przykład przez następujące objawy:
Podczas odpowietrzania należy sprawdzić, czy pedał sprzęgła jest całkowicie wciśnięty, aby płyn hydrauliczny mógł swobodnie przepływać. Trzeba mieć oko na poziom cieczy w zbiorniku wyrównawczym i utrzymywać ciśnienie odpowietrzania tak niskie, jak to możliwe. Wolno płynący płyn wyprowadza więcej powietrza z układu niż płyn szybko płynący. Nie wolno naciskać i puszczać naprzemiennie pedału sprzęgła podczas odpowietrzania, ponieważ może to spowodować zbyt duże rozłączenie siłowników hydraulicznych, a w konsekwencji wyciek.
Podczas odpowietrzania cylindra przełączającego należy upewnić się, że elementy w układzie hydraulicznym są w porządku i zatwierdzone dla odpowiedniego wyposażenia. Przed rozpoczęciem pracy trzeba skorygować poziom napełnienia w urządzeniu. Odpowietrzanie należy wykonać w systemie przełączającym zgodnie z instrukcjami. Ponadto należy uwzględnić wskazówki odpowiedniego producenta pojazdu, aby odpowietrzyć wszystkie obwody. Następnie trzeba przeprowadzić rozległy test, a następnie sprawdzić szczelność układu i poprawić poziom napełnienia.
W poniższym klipie „The Parts Specialists” prezentowana jest wymiana siłownika przechyłu kabiny kierowcy i pompy przechyłu kabiny kierowcy w ciężarówce. Widzowie dowiadują się przykładowo o problemie, który powoduje mleczny olej hydrauliczny i ciśnieniu panującym w układzie.