John Deere Polska jak co roku objął patronatem Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników w kategorii Młody Mechanik Maszyn Rolniczych. Marka z roku na rok zwiększa swoje zaangażowanie w wydarzenie i kształcenie przyszłych serwisantów pojazdów wykorzystywanych na co dzień w rolnictwie. Uczestnicy Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników mogą czerpać z bogatej wiedzy ekspertów marki m.in. za pośrednictwem Akademii Młodego Mechanika.
O roli mechanika maszyn rolniczych i potrzebach rynku opowiada Bartosz Białas z John Deere Polska.
Na mechaniku maszyn rolniczych spoczywa ogromna odpowiedzialność. Niezwykle ważne jest przygotowanie maszyn do sezonu. Nasi klienci coraz częściej to rozumieją, że w okresie zimowym, kiedy jest delikatny przestój na polu i maszyna nie jest wykorzystywana w pełni, można ją oddać na przegląd przygotowawczy do serwisu. Wtedy nasi serwisanci mają dużo pracy.
- Bartosz Białas
Obecnie maszyny rolnicze to już nie proste ciągniki, jakie znamy sprzed lat. To zaawansowane technicznie urządzenia, naszpikowane czujnikami, cechujące się pewnym stopniem autonomii, o ogromnej mocy. John Deree znalazł sposób, aby maszyny rolnicze marki spełniały wymagania rolników bez względu na to, z jakiej części świata pochodzą.
Marka John Deere podchodzi indywidualnie do każdego rynku. Informacje zbierane z różnych części świata bardzo w tym pomagają. Dzięki informacjom gromadzonym przez coraz bardziej inteligentne maszyny i innowacyjnemu podejściu jesteśmy w stanie poprzez nasze zespoły terenowe dopasować ofertę do wymagań poszczególnych regionów.
- Bartosz Białas
W bogatej ofercie firmy oprócz ciągników znajdują się kombajny, opryskiwacze czy sieczkarnie. Marka współpracuje z biurem projektowym BMW Designworks z Kalifornii, które wspiera ją w designie maszyn.
Maszyny rolnicze podlegają ciągłej eksploatacji. Niejednokrotnie rolnicy spędzają w nich wiele godzin. Wnętrze pojazdu musi być więc komfortowe, a moc maszyny dostosowana do dużych obszarów, na jakich pracuje. Aby utrzymać ciągłość pracy i uniknąć przestojów, potrzebni są profesjonalnie i wszechstronnie wykształceni mechanicy. Wraz z rosnącym zaawansowaniem pojazdów, rynek potrzebuje ich coraz więcej.
Specjaliści dostępni są w naszych punktach dealerskich. Bardzo dużą wagę przywiązujemy do szkoleń. Dbamy o to, by kształcić już początkujących pracowników, mamy możliwość zaoferowania praktyk w naszych punktach dealerskich. Dzięki temu młoda osoba ma możliwość kształcenia na profesjonalnego mechanika. Czekamy z otwartymi ramionami na młodych mechaników. Nasze punkty dealerskie oferują możliwości stażu, a później pracy. Zapraszamy serdecznie.
- Bartosz Białas
Inteligentne maszyny rolnicze to ukryte w nich rozwiązania smart, części i komponenty, które muszą zapewnić rolnikowi nieprzerwaną pracę. Niezbędne jest więc szczegółowe zapoznanie się z tymi systemami i sposobem diagnozowania usterek.
Nasi serwisanci muszą tę wiedze posiąść. Kluczowy jest więc udział w różnego rodzaju szkoleniach. Do obsługi maszyn rolniczych dedykowane są programy diagnostyczne, które należy poznać. Dlatego potrzebujemy przede wszystkim ludzi, którzy są ukierunkowani na zdobywanie wiedzy.
- Bartosz Białas
Współczesne serwisowanie maszyn rolniczych to nie tylko klucz, smar i części. To w dużej mierze diagnostyka komputerowa.
Praca serwisanta na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmieniła. Obecnie skupiamy się na edukacji na podstawowych urządzeniach diagnostycznych, ale też rozszerzamy ją o specjalistyczne komputery. Pierwszym krokiem do tego zawodu są Mistrzostwa Mechaników i już tu, na tym etapie, chcielibyśmy zarazić młodych chęcią zdobywania wiedzy, aby mogli trafić do naszych punktów dealerskich i serwisować takie maszyny. Poszukujemy ludzi otwartych na zdobywanie wiedzy.
- Bartosz Białas
Specjaliści z firmy John Deere szkolą uczestników Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników za pośrednictwem Akademii Młodego Mechanika.
To inwestycja w przyszłość, w młodych ludzi. Na rynku brakuje w tej chwili mechaników maszyn rolniczych. Za pośrednictwem Akademii Młodego Mechanika chcemy dotrzeć do tych ludzi, zarazić ich wiedzą, by ostatecznie trafili do wymarzonego miejsca pracy, takiego jak John Deere. Pandemia nas nie zatrzymała, zmieniły się tylko kanały dotarcia do młodych ludzi. Chcemy być z nimi w stałym kontakcie, wspierać polskie szkoły. Akademia Młodego Mechanika to bardzo dobry kierunek.
- Bartosz Białas
Dzięki udziałowi firmy John Deere w Akademii Młodego Mechanika, młodzi ludzie otrzymują potężną dawkę profesjonalnej wiedzy.
Szkolenia, które przeprowadzamy z naszymi serwisantami w punktach dealerskich są zbieżne z tym, co robimy w ramach Akademii Młodego Mechanika. Zmienia się tylko nieco odbiorca końcowy. Musimy więc delikatnie dostosować do młodych odbiorców formę przekazu, ale jest to ta sama wiedza, jaką przekazujemy wykwalifikowanym serwisantom. Marzymy o tym, aby lekcje przygotowane przez naszych specjalistów dotarły do młodego mechanika.
- Bartosz Białas
John Deere przewiduje, że kolejne lata w branży maszyn rolniczych to rozwój telematyki i systemów związanych z rolnictwem precyzyjnym. Również ta branża kieruje się w stronę elektromobilności. Marka ma już na swoim koncie pierwszy kompaktowy ciągnik elektryczny, który po raz pierwszy zaprezentowała w 2019 r. Maszyna może skosić 10 tys. metrów kw. przy czasie ładowania baterii 4,5 godziny.
John Deere może poszczycić się obecnością wśród najcenniejszych marek na świecie. W rankingu „Best Global Brands 2020” przygotowanym przez Interbrand, wiodącą firmę konsultingową, amerykański gigant z branży rolniczej plasuje się na 88. miejscu. Interbrand szacuje wartość marki John Deere na około 5,4 miliarda dolarów. Jest to jedyna marka z branży rolniczej obecna w zestawieniu.
Źródło: John Deere Polska