Kierowców, do najbliższej stacji kontroli wspierającej kampanię, doprowadzi aplikacja Yanosik.
W okresie jesienno-zimowym, gdy widoczność jest utrudniona nawet w ciągu dnia, prawidłowe oświetlenie pojazdów nabiera szczególnego znaczenia. Sprawne, prawidłowo wyregulowane światła pozwalają kierowcy wcześniej dostrzec przeszkodę bądź pieszego poruszającego się jezdnią lub poboczem. Jeśli oświetlenie pojazdu jest nieprawidłowe, to w złych warunkach atmosferycznych i przy niedostatecznej widoczności, wzrasta prawdopodobieństwo wypadku drogowego.
Z danych ITS wynika, że aż 98% polskich kierowców doświadcza oślepiania przez inne samochody. Inne badanie Instytutu wskazuje, że tylko kilka procent pojazdów, spośród wszystkich poruszających się po drogach, ma dobrze ustawione światła.
W związku z tym została zainicjowana kampania przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wspólnie z Instytutem Transportu Samochodowego. Partnerami przedsięwzięcia są: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji a także Firma Neptis S.A. – operator znanego wśród kierowców komunikatora Yanosik oraz firma Screen Network S.A. – dysponująca wysokiej jakości ekranami LED rozlokowanymi na terenie całego kraju.
Akcja odbędzie się na stacjach diagnostycznych posiadających patronat Instytutu Transportu Samochodowego i Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Na wszystkich wymienionych stacjach, a także innych stacjach, które zgłosiły chęć włączenia się w akcję, kierowcy będą mogli bezpłatnie sprawdzić oświetlenie w swoich samochodach.
Źródło: ITS