Publikacja to 12 kart najlepszych wspomnień i maszyn, które latami były obiektem westchnień dzisiejszych 40- i 50-latków. Poszukiwaliśmy motocykli, które były wyjątkowe, przełomowe, nieosiągalne dla zwykłych zjadaczy chleba, a także takich, które swoją popularnością zasłużyły na miano legendy.
Autorem ilustracji jest Radosław Rasztemborski, który prywatnie również jest motocyklistą. Artysta opracował je techniką digital painting. Liczymy, że każdy prezentowany obraz przywoła wiele wspomnień.
Wybór nie był łatwy. Na karty kalendarza trafiły: Ducati Desmosedici RR, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Yamaha V-Max 1200, Harley Davidson Fat Boy, Ducati 916, Honda Gold Wing 1500, Triumph Rocket III, Honda Africa Twin, Honda NR 750, Bimota Tesi 1D, Yamaha MT-01 i MZ ETZ 251.
Tłem dla każdego prezentowanego modelu jest element charakterystyczny motocykla lub przestrzeń, z którymi jednoznacznie się kojarzy. Dla Hondy NR 750 są to wyjątkowe owalne tłoki, dla Bimoty Tesi 1D jej futurystyczne przednie zawieszenie, a przy MZ ETZ 251 klimat zlotów motocyklowych lat 90.
Kalendarz został wydany w formacie 480×680 mm, na grubym papierze kredowym, a lakierowana warstwa czyni go jeszcze bardziej ekskluzywnym. Już w momencie wydania stał się on egzemplarzem kolekcjonerskim, którego nie da się kupić w sklepie.
Limitowany nakład dystrybuowany jest bezpośrednio do klientów Rynku Motocyklowego Inter Cars SA.Kalendarz został również wydany w wersji angielskojęzycznej. Trafił on do 11 spółek zagranicznych Inter Cars SA, rozwijających w sowich krajach rynek motocyklowy.
Części i odzież motocyklowa w Inter Cars to przedsięwzięcie od wielu lat realizowane z powodzeniem przez spółkę. Jej wyspecjalizowany dział, obsługujący Rynek Motocyklowy w Polsce, również znajduje się w czołówce dystrybutorów części zamiennych i eksploatacyjnych do szeroko pojętych jednośladów, a także odzieży i akcesoriów motocyklowych.
W ofercie części zamiennych, eksploatacyjnych oraz środków smarnych dostępnych jest ponad 50 marek z całego świata, co daje ponad 100 000 unikalnych produktów. Gama produktów odzieżowych, dostępnych w dystrybucji hurtowej to 15 wyselekcjonowanych, najlepszych producentów, w tym popularne marki własne.
Źródło: Inter Cars