Miniony rok wciąż należy oceniać w kontekście epidemii koronawirusa. Utrzymująca się konieczność zachowania dystansu społecznego przełożyła się na sposób i częstotliwość użytkowania prywatnych, a tym samym popyt na części zamienne i usługi warsztatów. Pod tym względem marka Philips wspiera mechaników także lampami roboczymi. W 2021 roku wprowadzono to oferty nową serię Xperion 6000 LED. Składa się na nią pięć modeli i dodatkowe akcesoria, jak uniwersalna stacja ładująca czy moduł lokalizacji Find me.
W kontekście poprawy widoczności na drodze kontynuowane są prace na retrofitami LED, które docelowo mają zastąpić użytkowane obecnie żarówki halogenowe. Chociaż od ich zaprezentowania minęło już pięć lat, to wciąż brakowało rozwiązań prawnych dopuszczających je do stosowania na drogach publicznych. Zmianę tego stanu rzeczy zapoczątkowała Korea, która homologowała na swoim terenie Philips Ultinon Essential LED H7.
Ale to w Europie nastąpił właśnie przełom w tej sprawie. W połowie 2021 roku Niemiecki Urząd Transportu Samochodowego (KBA), we współpracy z TUV Rheinland, wydał certyfikat (na bazie krajowego przepisu §22a StVZO) dopuszczający montaż retrofitów Philips Ultinon Pro6000 LED H4 i H7 w wybranych modelach samochodów osobowych, lekkich dostawczych i kamperach. Dotyczy to jednak wyłącznie pojazdów zarejestrowanych w RFN. Obecnie tą samą ścieżką podążyło ustawodawstwo w Austrii i Chorwacji. Wiadomo też, że prace trwają w kolejnych krajach Starego Kontynentu.
Główną zaletą retrofitów LED jest nieporównywalnie jaśniejsze, zbliżone do dziennego światło, które zwiększa pole widzenia kierowcy i kontrast obiektów znajdujących się przed pojazdem. Jednocześnie nie oślepia innych uczestników ruchu drogowego. Poprawia tym samym bezpieczeństwo, co nabiera szczególnego znaczenia w kontekście wprowadzonych niedawno w Polsce zmian w zakresie pierwszeństwa pieszego. Wpływ diod LED na lepszą widoczność potwierdza między innymi ich montaż do oświetlenia obszarów przejść przez jezdnię.
Marka Philips wiąże z tym źródłem światła nieodległą przyszłość motoryzacji. Do ich produkcji, w wysokim reżimie technologicznym, powstała nowa linia w pabianickiej fabryce. Obecnie realizowana jest inwestycja zwiększająca ten potencjał. Fakt ten można uznać za symboliczne, ale i ważne otwarcie drugiego stulecia działalności tych zakładów i obecności marki Philips w Polsce.
Nie zmienia to jednak dotychczasowego profilu produkcji Pabianic, czyli żarówek halogenowych wszystkich typów. Zapotrzebowanie na nie nadal jest duże. Pomimo pierwszej fal pandemii w 2020 roku wprowadzono na rynek ich nowe generacje – RacingVision GT200, X-treme Vision Pro 150 i WhiteVision ultra.
Źródło: Philips