Do 14 sierpnia na liście UOKiK dotyczącej kampanii naprawczych zgłoszonych przez importerów samochodów znajdują się następujące pozycje:
Modele: F-Pace, XE, XF:
w samochodach wyprodukowanych w latach 2021–2024 w Wielkiej Brytanii, z roczników modelowych 2021 do 2025, wyposażonych w silnik wysokoprężny Ingenium I4 2.0L, połączenie zaciskowe przewodu doprowadzającego olej do turbosprężarki może być nieprawidłowe i może się poluzować, doprowadzając do wycieku oleju. Może to prowadzić do powstawania plam oleju na powierzchni drogi i potencjalnego zagrożenia dla innych użytkowników dróg.
W modelach Land Rover Discovery Sport, Range Rover Velar i Range Rover Evoque wyprodukowanych w latach 2021–2024 w Wielkiej Brytanii, z roczników modelowych 2021 do 2025, wyposażonych w silnik wysokoprężny Ingenium I4 2.0L występuje ten sam problem, co w przypadku powyżej.
Samochody marki Subaru Solterra 2023MY są wyposażone w system SUBARU Safety Sense, zawierający kamerę rozpoznającą z przodu, która wykrywa obiekty pod kątem niektórych funkcji wspomagających kierowcę, w tym systemu Pre-Collision System (PCS). Ze względu na oprogramowanie kamery do rozpoznawania do przodu, istnieje możliwość, że pamięć wewnątrz kamery może ulec awarii podczas przetwarzania, gdy zapłon jest wyłączony. W takim przypadku system PCS nie aktywuje się przy następnym uruchomieniu zapłonu, co powoduje zapalenie się lampek ostrzegawczych, sygnały dźwiękowe i wyświetlanie komunikatów na tablicy wskaźników.
Modele X3(G01) i X3M(F97):
W samochodach wyprodukowanych w Niemczech, może wystąpić usterka mocowania szyn w bagażniku.
Modele: Seria 1 – 3d (E81), X3 (E83), X1 (E84), seria 1 – 5d (E87), seria 3 Saloon (E90) i Seria 3 Touring (E91), M2 (F87), X6 M (F86), X5 (M) F85, M4 Convertible (F83), M4 coupe (F82), M3 (F80), seria 1 Stufenheck (F52), X1 long (F49), X1 (F48), seria 2 Gran Tourer (F46), seria 2 Active Tourer (F45), seria 4 (F36), F35, seria 3 Gran Turismo (F34), seria 4 Convertible (F33), seria 4 coupe (F32), seria 3 Touring (F31), seria 3 saloon (F30), X4 (F26), seria 2 convertible (F23), seria 2 coupe (F22), seria 1 (F21), seria 1 five-door saloon (F20), X6 (F16), X5 (F15), seria 6 coupe (F13), seria 6 convertible (F12), seria 5 Touring (F11), seria 5 saloon (F10), seria 5 Gran Turismo (F07) i seria 6 Gran Coupe (F06), wyprodukowanych w Niemczech, podczas przebudowy kierownicy na warianty Sport lub M Sport mogła zostać zamontowana wadliwa poduszka powietrzna kierowcy. W takim przypadku przy jej wyzwalaniu w związku z kolizją, w generatorze gazu może powstać zbyt wysokie ciśnienie wewnętrzne, co może prowadzić do pęknięcia generatora gazowego i spowodowania obrażeń pasażerów przez części metalowe.
Modele: M2 (F87), X6 M (F86), X5 (M) F85, M4 Convertible (F83), M4 coupe (F82), M3 (F80), seria 1 Stufenheck (F52), X1 long (F49), X1 (F48), seria 2 Gran Tourer (F46), seria 2 Active Tourer (F45), seria 4 (F36), F35, seria 3 Gran Turismo (F34), seria 4 Convertible (F33), seria 4 coupe (F32), seria 3 Touring (F31), seria 3 saloon (F30), X4 (F26), seria 2 convertible (F23), seria 2 coupe (F22), seria 1 (F21), seria 1 five-door saloon (F20), X6 (F16), X5 (F15), seria 6 coupe (F13), seria 6 convertible (F12), seria 5 Touring (F11), seria 5 saloon (F10), seria 5 Gran Turismo (F07) i seria 6 Gran Coupe (F06), występuije ten sam problem, co w przypadku opisanym powyżej.
Model: X3 (F25):
w samochodach wyprodukowanych w Niemczech, układ kontroli emisji spalin może nie działać prawidłowo.
Model: X5 (G05):
w samochodach wyprodukowanych w Niemczech, instrukcja obsługi zawiera nieprawidłowe wartości dotyczące obciążenia użytkowego i dopuszczalnego obciążenia osi z przodu. Pojazd może być przeciążony lub może zostać przekroczona maksymalna dopuszczalna masa przyczepy.
Model Stinger (kod modelowy CK), wyprodukowanych w Korei Południowej od 24.11.2016 r. do 07.03.2023 r., przewód doprowadzający olej i zespół węża po lewej stronie (LH) turbosprężarki mogą ulec uszkodzeniu, co może prowadzić do wycieków oleju i skutkować pożarem w komorze silnika podczas jazdy.
W modelach MASTER III, z napędem na tylną oś, wyprodukowanych od 23.09.2014 r. do 27.09.2023 r. we Francji, może dojść do uszkodzenia przewodu zasilającego paliwa w komorze silnika, w wyniku jego ocierania się o się o wiązkę elektryczną w komorze silnika. Może to prowadzić do wycieku paliwa i jego zwiększonego zużycia, pojawienia się dymu i ryzyka pożaru.
W modelu Elantra (CN7), wyprodukowanym od 09.01. do 15.03.2024 r. w Korei Południowej, może dojść do usterki zaworu recyrkulacji spalin EGR (może świecić się lampka ostrzegawcza), co może prowadzić do chwilowej utraty mocy i szarpania pojazdem.
W modelu Veloster (FS), wyprodukowanych pomiędzy 04.01.2011 r. a 31.10.2014 r. w Korei Południowej,
Grand Santa Fe (NC), wyprodukowanych pomiędzy 06.08.2012 r. a 31.10.2014 r. w Korei Południowej,
może dojść do przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB, co stwarza ryzyko zwarcia elektrycznego w obwodzie modulatora HECU.
W modelu UX300h, wyprodukowanych w Japonii od 08.01. do 17.01.2024 r., przewody zasilające jednostkę sterującą (MG ECU) mogą pęknąć. Jeśli do tego dojdzie i przewody całkowicie się przerwą, może dojść do utraty siły napędowej, zwiększając ryzyko wypadku.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 25 pojazdów.
Źródło: UOKiK