Z początkiem września na liście UOKiK dotyczącej kampanii naprawczych zgłoszonych przez importerów samochodów znajdują się następujące pozycje:
W samochodach marki Mazda CX-60 (KH), wyprodukowanych w Japonii od 28.09.2022 r. do 22.03.2024 r., z uwagi na niewłaściwe oprogramowanie sterujące modułu sterowania skrzynią biegów (TCM), w przypadku zatrzymania przez mocne wciśnięcie pedału hamulca, sprzęgło (C0) łączące silnik i silnik elektryczny może pozostać zwolnione z powodu niewłaściwego sterowania podczas zwalniania. W takich warunkach moc silnika nie może być przenoszona, a pojazd może nie ruszyć, nawet jeśli pedał przyspieszenia jest wciśnięty.
W samochodach marki Jeep Grand Cherokee, wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych, moduł sterujący kolumny kierowniczej (SCCM) mógł zostać zbudowany z niewystarczającym połączeniem spawanym pomiędzy wewnętrznym elastycznym przewodem (FFC) a szyną zbiorczą. Wadliwe połącznie może nie pozwolić na dotarcie sygnału z modułu kontroli bezpieczeństwa pasażerów (ORC) do modułu poduszki powietrznej kierowcy, uniemożliwiając jej uruchomienie, co może zwiększyć ryzyko obrażeń kierowcy podczas wypadku.
w samochodach marki Jeep, modele: Compass PHEV i Renegade PHEV, wyprodukowanych we Włoszech, połączenie przewodu elektrycznego (pośrednie pod siedzeniem lub tylne) ze zintegrowanym modułem ładowania podwójnego (IDCM) może nie być dokręcone z odpowiednim momentem. Może to spowodować, że akumulator 12 V nie zostanie naładowany, co może doprowadzić do wyłączenia pojazdu.
W samochodach marki Honda:
– model CR-V, rok modelowy 2024 w Chinach
– model ZR-V, rok modelowy 2023 i 2024 w Chinach
– model Civic, rok modelowy 2024 w Japonii
– model e:Ny1, rok modelowy 2023 w Chinach
wyprodukowanych między 03.2023, a 11.2023, po wyłączeniu tempomatu adaptacyjnego (ACC) układ ISA (inteligentny asystent prędkości) nie będzie ostrzegał kierowcy o przekroczeniu prędkości.
W samochodach marki KIA, modele: Picanto (kod modelowy JA), wyprodukowanych w Korei Południowej od 11 stycznia do 14 lutego 2024 r. oraz Stonic (kod modelowy YBCUV), wyprodukowanych w Korei Południowej od 12 stycznia do 13 lutego 2024 r., może wystąpić zwarcie wewnątrz zaworu recyrkulacji spalin (EGR), co może spowodować zgaśnięcie silnika zanim zapalą się kontrolki ostrzegawcze.
Źródło: UOKiK