W przypadku nowego, całkowicie elektrycznego modelu EV6, Kia skorzystała z doświadczenia firmy Continental w zakresie projektowania opon do pojazdów elektrycznych. Continental dostarcza producentowi auta dwa rodzaje opon klasy premium: PremiumContact 6 i CrossContact RX.
Opony PremiumContact 6, zaprojektowane specjalnie z myślą o bezpiecznej i komfortowej jeździe, charakteryzują się niskimi oporami toczenia, dzięki czemu Kia EV6 ma osiągać jeszcze większy zasięg. Specjalna mieszanka bieżnika została zoptymalizowana pod kątem bezpieczeństwa i skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni, a konstrukcja opony ma zapewniać maksymalną stabilność na zakrętach. Asymetryczne rowki obwodowe zastosowane w PremiumContact 6 mają przyczyniać się do bardzo szybkiej reakcji na ruchy kierownicy i wysokiej precyzji kierowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Potwierdzać to może fakt, że wersja opony PremiumContact 6 zastosowana w modelu Kia EV6 uzyskała na etykiecie UE najwyższą klasę A za przyczepność na mokrej nawierzchni.
Opona CrossContact RX została zaprojektowana przez Continental jako opona wyczynowa typu crossover, która wyróżnia się właściwościami hamowania i prowadzenia – również w wymagającym terenie. Specjalny wzór bieżnika opony zapewnia dodatkową ochronę przed uszkodzeniami spowodowanymi przez kamienie, natomiast ściany boczne zostały zaprojektowane z myślą o bardzo precyzyjnym kierowaniu.
Pojazdy z napędem elektrycznym, takie jak EV6, generują znacznie mniej hałasu niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, dlatego ograniczenie odgłosów toczenia opon nabiera szczególnego znaczenia. Wersje opon PremiumContact 6 i CrossContact RX wybrane do modelu EV6 są wyposażone w technologię ContiSilent.
Aby zapewnić jeszcze cichszą jazdę, ContiSilent redukuje nawet o 9 dB składowe hałasu toczenia, które we wnętrzu pojazdu są postrzegane jako szczególnie dokuczliwe. Jest to możliwe dzięki tłumiącej drgania warstwie pianki poliuretanowej przyklejonej do wewnętrznej powierzchni opony. Technologia ContiSilent jest kompatybilna ze wszystkimi dostępnymi na rynku felgami i w żaden sposób mają nie wpływać na pogorszenie osiągów, przebiegu, trwałości czy prędkości maksymalnej.
Użytkownicy EV6 mogą również wybierać z szerokiej gamy nagrodzonych w testach opon Continental do użytku zimowego i całorocznego. Dopasowana do auta zimowa Continental WinterContact TS 850 P, dzięki licznym blokom bieżnika i wzdłużnym lamelom, zapewnia świetną trakcję i krótszą drogę hamowania na śniegu.
AllSeasonContact to z kolei opona całoroczna, która dzięki mieszance o wysokiej zawartości krzemionki oferować ma wysokie osiągi zarówno na mokrej, jak i zimowej nawierzchni. Gwarantować ma także wysoki stopień bezpieczeństwa jazdy latem oraz niskie opory toczenia. AllSeasonContact w kompleksowym teście opon całorocznych, przeprowadzonym przez niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Zeitung” we wrześniu 2021 roku (numer 19/21), zajęła pierwsze miejsce.
Poniższe produkty i rozmiary są zatwierdzone dla Kia EV6 i są dostępne u dealerów w wielu krajach:
Źródło: Continental