Poza „Koreańczykami” Buick i Toyota również tworzą listę marek z najmniejszą liczbą zgłoszonych problemów po trzech latach posiadania.
Wielu właścicieli dłużej trzyma się swoich pojazdów, więc długoterminowa niezawodność ma jeszcze większe znaczenie – powiedział David Amodeo, dyrektor globalnego działu motoryzacyjnego w J.D. Power – Niektórzy producenci samochodów radzą sobie znacznie lepiej niż inni w zapobieganiu występowaniu problemów. Problemy te obejmują mechanikę pojazdu, elementy zewnętrzne i wewnętrzne, ale także systemy informacyjno-rozrywkowe, systemy wspomagające kierowcę i wszystkie inne systemy elektroniczne we współczesnych pojazdach.
Pojazdy z roku modelowego 2019 sprawdzane w tegorocznym badaniu zostały po raz pierwszy zbadane w amerykańskim wstępnym badaniu jakości (IQS) JD Power 2019. 7 z 10 najwyżej ocenianych marek w IQS 2019 znajduje się wśród 10 marek najwyżej ocenianych w tegorocznym VDS (J.D. Power Vehicle Dependability Study).
Badanie, które trwa już 33 lata, zostało przeprojektowane, aby uwzględnić wszystkie funkcje i technologie dostępne w obecnych pojazdach. Badanie obejmuje 184 konkretne obszary problemowe w dziewięciu głównych kategoriach pojazdów: klimat; pomoc w prowadzeniu pojazdu (nowość w 2022 r.); doświadczenie w jeździe; zewnętrze; cechy/sterowniki/wyświetlacze; inforozrywka; wnętrze; układ napędowy; i siedzenia.
Badanie mierzy teraz również zadowolenie ze stanu pojazdu po trzech latach użytkowania; czy właściciele uważają, że ich pojazd jest teraz tak atrakcyjny, jak wtedy, gdy go kupili; oraz jakie aktualizacje oprogramowania zostały wprowadzone w pojeździe.
Producenci samochodów coraz częściej postrzegają relacje właścicieli z ich pojazdami jako podobieństwa do innych technologii konsumenckich – powiedział Amodeo – Na przykład telefony komórkowe aktualizują się przez cały czas za pomocą bezprzewodowych wersji oprogramowania i coraz częściej producenci samochodów muszą wykorzystywać to podejście do rozwiązywania problemów, ulepszania funkcji i dodawania funkcji, aby zadowolić właścicieli. Producenci samochodów, którzy potrafią to zrobić najlepiej, będą mieli ogromną przewagę.
Oto kluczowe wnioski z badania z 2022 r.:
Kia plasuje się najwyżej w ogólnej niezawodności pojazdu, z wynikiem 145 PP100. To pierwszy rok, w którym Kia prowadzi w ogólnym rankingu po zajęciu trzeciego miejsca w ogólnej klasyfikacji w 2021 r. Inne marki na rynku masowym, które zajmują wysokie pozycje pod względem niezawodności pojazdów, to Buick (147 PP100), Hyundai (148 PP100), Toyota (158 PP100) i Dodge (166 PP100).
Genesis (155 PP100) plasuje się najwyżej w segmencie premium, za nim plasują się Lexus (159 PP100), Porsche (162 PP100), Cadillac (168 PP100) i Lincoln (180 PP100).
General Motors Company i Toyota Motor Corporation otrzymały po pięć nagród segmentowych za modele z najmniejszą liczbą zgłoszonych problemów w swoich segmentach. General Motors Company otrzymało nagrody w segmencie za modele Buick Encore, Buick Envision, Chevrolet Impala, Chevrolet Silverado HD i Chevrolet Suburban. Toyota Motor Company otrzymała nagrody segmentowe dla Lexusa NX, Lexusa RX, Lexusa UX, Toyoty Corolla i Toyoty Tundra.
Hyundai Motor Group otrzymała trzy nagrody segmentowe za modele Hyundai Santa Fe, Hyundai Sonata i Kia Sorento.
Badanie niezawodności pojazdów w USA z 2022 r. opiera się na odpowiedziach 29 487 pierwotnych właścicieli pojazdów z roku modelowego 2019 po trzech latach posiadania. Badanie było prowadzone od lipca 2021 do listopada 2021. właściciele reprezentowali 32 marki. Pod uwagę brani byli tylko zweryfikowani nabywcy i użytkownicy nowych aut z roku modelowego 2019 oraz lekkich ciężarówek zarejestrowanych na użytek własny. W ankiecie na 2022 rok zostały wprowadzone nowe rygorystyczne kryteria, według których zgłoszony poziom problemów wzrósł o aż 59% w stosunku do wyników z 2021 roku, co w kategorii „PP100” podniosło średnią ze 121 do 192 punktów.
Źródło: J.D. Power/Kia