Maj był najlepszym miesiącem pod względem liczby umówionych wizyt do warsztatów w historii DobryMechanik.pl, portalu ułatwiającego kierowcom wybór i szybkie umawianie wizyty w sprawdzonym warsztacie samochodowym. Liczba umówionych wizyt w porównaniu do podobnego okresu w 2020 r. wzrosła o 132%.
Brak decyzji w sprawie paszportów szczepionkowych oraz konieczność wykonywania wielu testów w trakcie podróży samolotem powoduje, że wiele osób może zdecydować się w tym roku na wakacyjny wyjazd samochodem.
Patrząc na powody wizyt w warsztatach wygląda na to, że kierowcy już rozpoczęli przygotowanie samochodów do letnich wyjazdów. Oprócz tradycyjnej wymiany opon na letnie, aż 59,96% zleciło poważniejsze naprawy niezwiązane z sezonem wiosennym. Dodatkowo 18,16% zarezerwowało termin serwisu klimatyzacji.
Maj to zazwyczaj miesiąc, w którym Polacy przygotowują swoje samochody na wakacyjne podróże. Spóźnialscy dokonują wymiany opon na letnie, a ci bardziej zatroskani o stan swoich aut zlecają kompleksowe naprawy. Obecnie wymieniamy głównie klocki czy tarcze hamulcowe, naprawiamy zawieszenie i sprawdzamy układ klimatyzacji przed dłuższą trasą. Dla użytkowników aut z układem pneumatycznym zalecamy sprawdzenie zawieszenia po zimie, tak aby w trakcie urlopu nie zaskoczyła nas niemiła niespodzianka.
właściciel warsztatu Doktor Mechanik Zawieszenia Pneumatyczne w Warszawie - Tomasz Karmelita
Obserwując dane publikowane przez firmę Apple, pokazujące trendy mobilności w postaci liczby zapytań o wskazówki dojazdu w aplikacji, można zauważyć wyraźny trend wzrostowy, począwszy od pierwszych dni kwietnia. Dane sugerują, że mobilność kierowców jest na najwyższym poziomie od początku tego roku i można ją porównać do sytuacji z początku października 2020 roku.
Mimo obowiązującego lockdownu w trakcie weekendu majowego już w pod koniec kwietnia widzieliśmy wyraźny wzrost liczby umówionych wizyt w warsztatach samochodowych. Z kolei maj jest rekordowy pod każdym względem. Takiego miesiąca nie mieliśmy w całej historii serwisu. Widzimy też, że pandemia zmieniła sposób, w jaki umawiamy się do warsztatu. W tym roku o 17% wzrosła liczba osób, która umawia się przez internet w stosunku do czasów przed pandemią. W 2019 roku 18,3% kierowców rezerwowało termin wizyty w serwisie poprzez formularz internetowy. W 2020 roku było to już 21,8%, a w pierwszych czterech miesiącach 2021 roku jest to już 22%. Większość kierowców nadal preferuje kontakt telefoniczny z warsztatami, ale w trakcie pandemii mocno przyspieszyła zmiana przyzwyczajeń kierowców.
Członek Zarządu serwisu internetowego DobryMechanik.pl - Filip Goździewicz
Źródło: Dobry Mechanik