Klasyki na targach Automechanika Frankfurt | MOTOFAKTOR

Klasyki na targach Automechanika Frankfurt

Od 10 do 14 września 2024 r. profesjonaliści z całego świata spotkają się na targach Automechanika we Frankfurcie, aby omówić najnowsze trendy w branży samochodów klasycznych i zabytkowych.

Popyt na samochody historyczne jest zjawiskiem globalnym, które nie wykazuje oznak spowolnienia. W rzeczywistości sprzedaż na światowym rynku young- i oldtimerów rosła średnio o 8,8 % rocznie w ciągu ostatnich czterech lat, osiągając łącznie 39,9 mld USD w 2023 roku (źródło: Statista). Jako wiodąca międzynarodowa marka targowa, Automechanika wykorzystuje swoje wydarzenia na całym świecie do stworzenia nowej sieci B2B w sektorze samochodów zabytkowych. Działania te rozpoczynają się we Frankfurcie, gdzie ponad 300 wystawców z sektorów Części i komponenty, Diagnostyka i naprawy oraz Nadwozia i lakiery ogłosiło już, że będą prezentować produkty dla branży samochodów zabytkowych. Odbędą się także różne dyskusje panelowe i prezentacje z udziałem uznanych międzynarodowych podmiotów działających w tej branży, w których będą omawiane różne kwestie, w tym: W jaki sposób młodzi ludzie mogą znaleźć inspirację i zdobyć kwalifikacje do pracy przy restauracji samochodów zabytkowych? Gdzie rozwiązania cyfrowe mogą zapewnić wsparcie w tym segmencie klientów prywatnych? Jakie są przyszłe wymagania dotyczące udanego biznesu?

Do serwisowania i renowacji tych pojazdów niezbędne są warsztaty odpowiednio wyposażone i zatrudniające fachowców. „Na targach Automechanika we Frankfurcie zainteresowane warsztaty mogą nawiązać bezpośrednie kontakty z profesjonalistami z branży samochodów zabytkowych i podzielić się pomysłami na tak ważne tematy, jak zaopatrzenie w części, trendy i zmiany w tej dziedzinie, czy znalezienie odpowiednich rozwiązań lakierniczych. Aby to umożliwić, współpracujemy z naszymi partnerami i doświadczonymi ekspertami, co pomoże stworzyć program, który ma wiele do zaoferowania”- zapowiada Olaf Mußhoff, dyrektor targów Automechanika we Frankfurcie.

Oprócz nawiązywania kontaktów, szkoleń i rozwoju zawodowego, na targach będzie można zobaczyć historyczne pojazdy na żywo, bowiem entuzjaści, tacy jak światowej klasy włoski kolekcjoner Corrado Lopresto, wystawią wybrane samochody pokazowe – w tym pojazdy wielokrotnie nagradzane. Tereny wystawowe we Frankfurcie odwiedzi również pierwszy na Automechanice rajd „Rhine-Main Classic Rallye” i 100 uczestniczących w nim samochodów klasycznych i kolekcjonerskich. Nie zabraknie również niezwykłych eksponatów dla fanów motocykli.

Zupełnie nowy format: podcast Automechanika Classic Car

Pod koniec marca w sieci pojawiła się nowa seria podcastów o samochodach zabytkowych. Zainicjowany i moderowany przez eksperta od klasycznych samochodów Jürgena Booka, ten nowy format Automechaniki jest wspierany przez czasopismo branżowe FML i jego redaktora naczelnego Wolfganga Auera. Każdego miesiąca podcast przedstawia entuzjastów samochodów zabytkowych, których odwiedzający będą mogli spotkać osobiście na targach we wrześniu. Sześć odcinków podcastu koncentruje się na takich tematach, jak modele biznesowe, wyzwania oraz wizje – a także przedstawia kilka osobistych anegdot.

Wśród gości podcastu znaleźli się m.in. Ande Votteler i jego następca Dennis Kissling, którzy są zdania, że pojazdy powinny być pozostawione w stanie jak najbardziej zbliżonym do pierwotnego. Opowiadają również o tym, jak z powodzeniem udało się przeprowadzić zmianę pokoleniową we własnej firmie. Na liście gości znaleźli się również Mike Kastrop i Pauline Louwman, zaangażowany zespół z Holandii, którego fundacja „Talents4Classic” pomaga młodym ludziom radzić sobie z trudnościami, jakie napotykają na początku swojej kariery w branży. Mike Kastrop wyjaśnił: „Pracując wspólnie nad historycznymi pojazdami, chcemy inspirować utalentowanych młodych ludzi, odkrywając przed nimi nowe perspektywy i pomagając budować ich pewność siebie”.

W innym odcinku Tobias Reichle i Florian Urbitsch, dyrektorzy zarządzający w „Nationalen Automuseums The Loh Collection”, omawiają początki swojego światowej klasy muzeum oraz sposób, w jaki koncepcja rozwoju zawodowego dla ekspertów od samochodów zabytkowych uzupełniła ich misję. Innymi gośćmi podcastu są Wolfgang Henseler, profesor projektowania intermedialnego, dyrektor kreatywny w agencji Sensory Minds, kierowca wyścigowy i pasjonat klasycznych samochodów, oraz Robert Müller, który wraz ze swoją nowo utworzoną agencją konsultingową „Clubrebellen” pracuje nad uwolnieniem branży samochodów zabytkowych od jej zakurzonego wizerunku. Eucon Group, specjaliści od danych z Münster, opowiadają o tym, jak rozszerzyli swoje globalne portfolio danych motoryzacyjnych o dane old- i youngtimerów. Obejmuje to specyfikacje techniczne, grupy podzespołów, części (w tym zamienne), a także miejsca, w których można je uzyskać. Eucon jest partnerem wiodących agencji oraz producentów i udostępnia te dane wszystkim uczestnikom rynku.

Źródło: Automechanika

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).