Hella Pagid, specjalista w dziedzinie hamulców z siedzibą w Essen obsługujący niezależny rynek części zamiennych i działający w ramach joint venture z dostawcami motoryzacyjnymi TMD Friction i Hella, rozszerza swoją ofertę o gamę klocków hamulcowych do pojazdów elektrycznych i hybrydowych.
Elektryfikacja w przemyśle motoryzacyjnym postępuje w stałym tempie. Wraz z rozszerzeniem naszego asortymentu nie tylko dostosowujemy się do tego trendu, ale jesteśmy już o krok przed rynkiem.
dyrektor ds. Zarządzania Produktem i Marketingu w Hella Pagid - Thomas Gorkow
Oznacza to, że oprócz klocków hamulcowych do modeli Tesla S i X, portfolio produktów Hella Pagid będzie teraz obejmowało również klocki hamulcowe do pojazdów z serii BMW i3/i3 s i do VW e-Golf VII. Co więcej, zostanie uwzględniona szeroka gama pojazdów hybrydowych, w tym BMW i8, BMW 530 e iPerformance, Audi Q7 w wersji e-tron, łagodna hybryda Audi A6 oraz niezliczone modele hybrydowe Volvo, takie jak najnowsza linia hybrydowa XC, V60 II, V90 II i S90 II. Wszystkie te klocki hamulcowe spełniają najwyższe standardy skuteczności hamowania, komfortu i trwałości. Co więcej, takie klocki hamulcowe nie zawierają miedzi.
Dziś ochrona środowiska i zgodność ekologiczna są bardzo ważne, jeśli chodzi o rozwój produktu. Te aspekty staną się jeszcze ważniejsze w przyszłości. W tym kontekście szczególnie istotna jest zawartość miedzi w klockach hamulcowych. Na przykład do 2021 roku klocki hamulcowe o zawartości miedzi większej niż 5 procent nie będą mogły być już sprzedawane w USA. A do 2025 r. w sprzedawane tam klocki hamulcowe będą musiały być całkowicie wolne od miedzi. Jednak celem firmy Hella Pagid jest przekształcenie całego asortymentu produktów na całym świecie w klocki hamulcowe niezawierające miedzi przed upływem tego terminu.
Obecnie prawie cała gama klocków hamulcowych zawiera tylko 0,5 procent miedzi i dlatego jest uważana za wolną od miedzi w stosunku do całkowitej masy części.
- Thomas Gorkow
Przednie i tylne klocki hamulcowe dla wszystkich pojazdów elektrycznych i hybrydowych również spełniają te surowe wymagania i dlatego są oznaczone objaśniającym symbolem liścia (N – bez miedzi).
Taka nie zawierająca miedzi formuła klocków hamulcowych jest nie tylko przyjazna dla środowiska, ale także dostosowana dokładnie do każdego indywidualnego typu pojazdu, układu hamulcowego, osiągów silnika, obciążenia i wszystkich indywidualnych charakterystyk hamowania.
Pojazdy elektryczne i hybrydowe mają jedną wspólną cechę - liniowa krzywa momentu obrotowego umożliwia osiągnięcie wysokich prędkości w najkrótszym możliwym czasie, dlatego też bardzo ważna jest doskonała skuteczność hamowania.
kierownik marketingu w Hella Pagid - Timo Krämer
Dzięki formule okładziny ciernej takie wymaganie jest spełnione. W swoim wewnętrznym centrum badawczo-rozwojowym firma z powodzeniem przeprowadziła testy charakterystyk produktu pod względem współczynnika tarcia, nacisku na pedał oraz ogrzania zużycia. Ponadto okładziny hamulcowe przewyższają regulację ECE 90.
Wszystkie artykuły do pojazdów elektrycznych i hybrydowych można obejrzeć w internetowym katalogu części.
Źródło: Hella