Linia produktów klocków hamulcowych Hella Pagid, składająca się z ponad 1300 produktów i 50 różnych receptur okładzin ciernych, obejmuje prawie wszystkie pojazdy sprzedawane w Europie. Producent gwarantuje najwyższą jakość, ponieważ sam projektuje wszystkie klocki hamulcowe i to wyłącznie w europejskich fabrykach.
Klocki OE od Hella Pagid możemy spotkać obecnie, m.in. w takich pojazdach Grupy VAG jak VW Golf VII/T-Roc/Touran, Audi A3/S3/Q1, SEAT Leon/Ateca, Skoda Yeti/Karoq oraz innych wyprodukowanych na platformie MQB, które były stopniowo wprowadzane od sierpnia 2012 r.
Klocki hamulcowe Hella Pagid zanim trafią do pojazdów są poddawane rygorystycznym testom jakości. Sprawdza się czy ich skład jest nie tylko przyjazny dla środowiska, ale również czy jest dostosowany dokładnie do każdego rodzaju pojazdu, układu hamulcowego, osiągów silnika, obciążenia drogowego i charakterystyki hamowania. Przechodzą one też jazdę próbną do 300 000 km i 1000 godzin badań na stanowisku badawczym, co znacznie przekracza wymogi prawne europejskiej dyrektywy ECE-R90. Ponadto większość klocków hamulcowych w ofercie Hella Pagid nie posiada w składzie miedzi.
Zwykle markę OE, dostawcę zacisku hamulcowego i dostawcę klocków hamulcowych można rozpoznać po płycie tylnej klocków hamulcowych lub jej podkładce. Tak samo jest w przypadku klocków Hella Pagid.
Hella Pagid oferuje również szerokie portfolio dla rynku wtórnego. Znajdziemy w nim produkty przeznaczone dla lekkich pojazdów użytkowych, a także hybrydowych, elektrycznych i sportowych.
Okładziny hamulcowe Hella Pagid wraz z pozostałymi elementami układu hamulcowego tej marki specjalnie zaprojektowanymi do lekkich pojazdów użytkowych, powodują niskie zużycie pomimo wysokiej skuteczności hamowania. Łącznie Hella Pagid oferuje ponad 14 000 części zamiennych do układów hamulcowych do samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych. Celem marki jest być wiodącym dostawcą na niezależnym rynku wtórnym wszystkich produktów związanych z hamowaniem.
Wszystkie klocki hamulcowe Hella Pagid do pojazdów elektrycznych i hybrydowych spełniają najwyższe wymagania w zakresie skuteczności hamowania, komfortu i trwałości.
Ochrona środowiska i kompatybilność już teraz odgrywają ważną rolę we współczesnym rozwoju produktów, czego przykładem jest wcześniej wspomniana redukcja zawartości miedzi.
Pojazdy elektryczne i hybrydowe mają jedną wspólną cechę – ich liniowy wzrost momentu obrotowego umożliwia im osiągnięcie dużych prędkości w możliwie najkrótszym czasie, dlatego tak ważna jest doskonała skuteczność hamowania. Uwzględnia to formuła okładziny ciernej. Hella Pagid przetestowała właściwości współczynnika tarcia, nacisku na pedał i zużycia na gorąco we własnym centrum badawczo-rozwojowym. Ponadto klocki hamulcowe przewyższają obecne wymagania określone w regulacji ECE 90.
Dla wielu marek motoryzacyjnych motorsport jest istotnym poligonem doświadczalnym dla ich nowych technologii, które docelowo mają być stosowane w pojazdach drogowych. Nie inaczej jest z produktami Hella Pagid. M.in. klocki hamulcowe tej marki znajdziemy w wyścigówkach zespołu racing one startującego w tym sezonie w “Nürburgring Endurance Series”, 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, DTM Trophy i ADAC GT4 Germany. Podobnie jak poprzednie tak i ten rok wyścigowy powinien dać wiele użytecznych danych dla Hella Pagid, które pozwolą na dalszy rozwój już wysokiej jakości produktów.
Szczegółowe informacje dotyczące produktów oraz ich dostępności można uzyskać w Dziale Obsługi Klienta firmy Motogama – dystrybutora produktów Hella Pagid w Polsce tel.: 12 61 94 600; www.motogama.pl.
Zapraszamy też do udziału w przygotowanej przez Motogamę akcji promocyjnej, na produkty Hella Pagid, w której można zyskać karty podarunkowe Decathlon lub Media Markt.
Artykuł sponsorowany przez Motogama