Produkcja nowego SUV-a Audi, który poprzez swoją bryłę nadwozia zaliczany jest do coupe, rozpoczęła się w połowie tego roku. Pod jego maską znalazł się silnik wysokoprężny 3.0 50 TDI o mocy 286 koni mechanicznych, zaś kolejnym będzie 3.0 45 TDI 231 KM. Gamę uzupełni też silnik benzynowy 3.0 55 TFSI 340 KM. Każdy wariant wyposażony jest w napęd quattro. Zastosowanie 48-woltowego układu elektrycznego mild hybrid (MHEV) pozwala na odzyskiwanie podczas hamowania nawet 12 kW. Następnie energia ta jest magazynowana w bateriach, a kierowca może ją wykorzystać do bezemisyjnej jazdy.
Marka Textar oferuje już na aftermarkecie klocki hamulcowe do Audi Q8. Dwie pary (numer referencyjny 2586101) przeznaczone są na przednią oś i fabrycznie przystosowane są do czujników zużycia okładzin ciernych. Wymiar każdego klocka hamulcowego to 194 mm długości, 74 mm wysokości i 16,8 mm grubości. W opakowaniu znajdują się również niezbędne przy ich montażu elementy.
Nowe klocki hamulcowe Textar można również montować w bliźniaczych konstrukcjach Grupy Volkswagen, w tym Audi A8 (06/2017-), Q7 (01/2015-) czy Volkswagena Touarega (11/2017-).
Przy wątpliwościach dotyczących doboru referencji Textar do konkretnego modelu samochodu, można skorzystać z katalogu TecDoc lub multimedialnej aplikacji BrakeBook.
Źródło: Textar