Klocki hamulcowe TRW Sinter Road & Track (SRT) opracowano m.in. z myślą o motocyklistach wykorzystujących swoje umiejętności w amatorskich wyścigach lub na track-dayach. Ich konstrukcja według zapewnień producenta ma pozwalać na skuteczne hamowanie już przy niewielkim nacisku na pedał hamulca.
Klocki hamulcowe (SRT) posiadają certyfikację ABE i mogą być łączone z oryginalnymi tarczami hamulcowymi, a także ze wszystkimi tarczami TRW. Bez względu na to, czy będą wykorzystywane do dynamicznej jazdy po krętych trasach, na torze wyścigowym czy użytkowane przez posiadaczy ciężkich maszyn np. „custom” – te ciche klocki mają być tak samo dobrym wyborem.
Za sprawą opatentowanej technologii NRS, utrata lub rozwarstwianie materiału ciernego klocka mają być niemożliwe. Podstawa klocków hamulcowych Sinter Road & Track (SRT) ma specjalnie wyprofilowany kształt haczyków trwale wnikający w materiał cierny i utrzymujący go nawet przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach termicznych.
W produkcji klocków hamulcowych Sinter Road & Track (SRT) zastosowano najnowocześniejsze metody technologiczne. Mieszanka elementu ciernego ze spieku metalowego jest nanoszona w procesie spiekania na gorąco pod działaniem dużego prądu w wyniku indukcji elektrycznej.
W ten sposób uzyskano wysokiej jakości, jednolitą strukturę okładziny mającą zapewniać stały współczynnik tarcia aż do osiągnięcia minimum płaszczyzny ciernej. Brak spadku wydajności względem obciążenia termicznego lub stopnia zużycia, a także dopracowana dozowalność mają być argumentami dla najbardziej wymagających kierowców.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: trwaftermarket.com/pl/motocykl/.
Źródło: ZF