Kłopoty filii i warsztatów po ataku na serwery Inter Cars | MOTOFAKTOR

Kłopoty filii i warsztatów po ataku na serwery Inter Cars

Wczorajszy atak wirusa typu ransomware o nazwie Petya na serwer spółki Inter Cars wywołał spore poruszenie i problemy w filiach dystrybutora oraz wśród klientów. Obecnie zamówienia można składać tylko przez katalog online.

„Informujemy, że w dniu dzisiejszym w wyniku zakłócenia funkcjonowania systemów teleinformatycznych Grupy Kapitałowej Inter Cars S.A. nastąpiła przerwa w działaniu systemów sprzedażowych Spółki i jej podmiotów zależnych. Aktualnie trwają prace zmierzające do ustalenia zakresu problemu oraz przywrócenia funkcjonalności systemów. Przerwa w działaniu systemów teleinformatycznych Grupy Kapitałowej Inter Cars S.A. została najprawdopodobniej spowodowana międzynarodowym atakiem hakerskim, o którym informowały dzisiaj rządy niektórych państw oraz światowe środki masowego przekazu. Spółka poinformowała o sprawie polskie organy ścigania” – taki komunikat ukazał się 27 czerwca po południu na profilu spółki Inter Cars S.A. na Facebooku.

 

Komentarze wspierające spółkę zamieszczała zarówno konkurencja Inter Cars, jak i dostawcy. ,”Nie ma przyzwolenia na tego typu działania! Życzymy Waszym systemom szybkiego powrotu do pełnej sprawności” – to komentarz ProfiAuto. „Każda firma jest narażona na atak cyberprzestępców. Dlatego trzymamy kciuki za dział IT Inter Cars i życzymy jak najszybszego wznowienia sprzedaży” – komentował Philips Automotive Lighting Polska, a Breck – „Trzymamy za Was kciuki”.

 

Atak hakerski wywołał spore zamieszanie – uniemożliwił terminową realizację zamówień, część filii nie mogła działać normalnie, problemy mają także filie Inter Cars w Czechach. Żadna z filii nie chciała udzielić oficjalnie informacji dotyczących funkcjonowania serwisu internetowego spółki, jednak Motofaktor.pl udało się skontaktować z dyrektorem ds. korporacyjnych Inter Cars S.A., Jackiem Piotrowiakiem.

Potwierdzam, że nasze systemy teleinformatyczne stały się obiektem międzynarodowego ataku hakerskiego, który - jak donoszą środki masowego przekazu - dotknął także wielu innych spółek w Polsce i w innych krajach. Czynimy starania, by jak najprędzej systemy były sprawne w 100 proc. Gdy tylko przywrócona zostanie pełna funkcjonalność systemów, będziemy dążyć do jak najszybszej realizacji zamówień naszych klientów, co jest dla nas najważniejsze. W tej chwili jest sprawny IC Katalog Online i z niego można zamawiać potrzebne części.

dyrektor ds. korporacyjnych Inter Cars S.A. - Jacek Piotrowiak

 

Klienci Inter Cars, głównie warsztaty samochodowe, realizują więc zamówienia za pośrednictwem Katalogu Online.

Ja od zawsze zamawiam przez Katalog Online IC i tym razem również jak przez niego zamówiłem to części przyszły, choć nie wszystkie. Widać, że mają problemy z drukowaniem faktur, ale one mogą przyjść w późniejszym terminie. Sądzę, że za 1-2 dni wszystko powinno wrócić do normy.

sklep Auto Gigant - Auto części Kraków - Tomasz Stolarski

Nasza dzisiejsza dostawa od Inter Cars przyjechała normalnie, tylko musieliśmy złożyć zamówienie przez Katalog Online, bo gdy próbowaliśmy telefonicznie to konsultanci mówili, że system nie działa.

- przedstawiciel serwisu Krzem Garage w Szembruku niedaleko Grudziądza

 

Trudno więc przewidzieć jak szybko sytuacja Inter Cars wróci do normy, jednak pewne jest, że sprzedaż nie została wstrzymana i klienci spółki mogą dalej dokonywać zakupów korzystając z Katalogu Online IC.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).