Zaczynamy od sprawy oczywistej, ale bardzo często bagatelizowanej. Przednią szybę należy regularnie myć ręcznie z obu stron stosując odpowiednie środki, które skutecznie usuwają tłuszcz i nie pozostawiają smug. Warto zaopatrzyć się w specjalne akcesoria ułatwiające mycie szyb w narożnikach, jeśli ze względu na pochylenie szyby trudno tam dotrzeć ręką.
Przynajmniej raz w tygodniu warto wilgotną szmatką przetrzeć pióra wycieraczek. Ale to nie wszystko. Należy także upewnić się, że pióra swobodnie wyginają się w całym roboczym zakresie. W przypadku wycieraczek szkieletowych trzeba zwrócić uwagę, czy wszystkie ruchome elementy szkieletu pracują tak jak należy i nie są zablokowane brudem lub korozją.
Nawet najlepsze wycieraczki nie będą spełniały swojej funkcji w należyty sposób, jeśli na szybę nie będzie docierała odpowiednia ilość płynu ze spryskiwaczy. Należy zatem upewnić się, że dysze są skierowane prawidłowo, a jeśli nie – wyregulować je. Najczęściej robi się to za pomocą igły – wystarczy włożyć ją w dyszę i delikatnie ukierunkować w odpowiednią stronę.
Dla spryskiwacza niezbędne jest także prawidłowe ciśnienie podawanego płynu. Jeśli jest zbyt niskie należy sprawdzić stan przewodów (czy nie są zatkane lub zagięte) oraz stan pompki spryskiwacza. W razie potrzeby należy naprawić lub wymienić uszkodzone elementy.
Pióra wycieraczek są zazwyczaj zamocowane do ramion. Ramiona mogą być osadzone niżej lub wyżej, co przekłada się na ich początkowe i końcowe położenie podczas pracy. Należy upewnić się, że gwarantują one oczyszczenie maksymalnie dużej powierzchni szyby i nie „wyrzucają” piór wycieraczek poza obrys szyby ani nie pozostawiają zbyt dużego, nieoczyszczonego paska przy lewym słupku.
Równie ważny jak ustawienie ramion wycieraczek jest kąt pod jakim pióro dolega do szyby. Objawem sygnalizującym konieczność poprawki jest najczęściej przeskakiwanie pióra po szybie i wynikający z tego hałas.
Ten problem dotyczy głównie starszych samochodów. Chodzi o zacierający się mechanizm napędzający wycieraczki. Zużyty może być albo sam silnik, albo układ dźwigni, które przekazują napęd z silnika na ramiona wycieraczek. Czasem wystarczy oczyścić go z brudu i nasmarować, czasem niezbędna jest wymiana na nowy.
Zachęcamy do właściwego doboru typu piór do sposobu eksploatacji i rodzaju auta, a w zasadzie rodzaju przedniej szyby. Osoby, które jeżdżą głównie autostradami z dużymi prędkościami, powinny zainteresować się wycieraczkami bezszkieletowymi, które są dopracowane pod względem aerodynamicznym. W gamie TRICO jest to np. linia TRICO Force. To solidnie zaprojektowane wycieraczki z opatentowanym spojlerem typu swept-wing, który radzi sobie z wiatrem o prędkości przekraczającej 135 mph (220 km/h)! Wycieraczki TRICO Force dostępne są w długościach od 14″ do 29″. Wycieraczki bezszkieletowe idealnie nadają się także do pojazdów z dość mocno wygiętą szybą, ponieważ bardzo dobrze się do niej dopasowują. W przypadku wycieraczek bezszkieletowych TRICO w piórze jest ukryta specjalna stalowa konstrukcja nośna, która po zamontowaniu do samochodu dopasowuje się do szyby, a później „zapamiętuje” swoje wykrzywienie (technologia Memory Curve Steel). To coś w rodzaju odkształcenia plastycznego, które zapewnia idealną pracę pióra wycieraczki w każdym miejscu przylegania. W pojazdach starszej daty, eksploatowanych mniej intensywnie w zupełności wystarczające są tradycyjne wycieraczki szkieletowe – powiedział Sławomir Lewczuk z TRICO.
Źródło: TRICO