„Kobiety Europy” – nowa inicjatywa PGM | MOTOFAKTOR

„Kobiety Europy” – nowa inicjatywa PGM

Promowanie liderek branży motoryzacyjnej na rynku europejskim oraz wymiana wiedzy i doświadczeń – takie cele stawiają sobie „Kobiety Europy”. Nieformalna inicjatywa, która powstała w ramach Polskiej Grupy Motoryzacyjnej (PGM), zainaugurowała działalność 8 marca 2024 r.

Branża motoryzacyjna to siła napędowa polskiej gospodarki – ma znaczący udział w wartości PKB, a Polska jest jednym z czołowych eksporterów części i akcesoriów motoryzacyjnych. Posiada również jeden niepodważalny atut – wysoko wykwalifikowane kadry, prężnie działające polskie, nowoczesne firmy z ogromnym potencjałem, często kierowane przez przedsiębiorcze kobiety, którym brakuje jednak silnej reprezentacji i promocji w strukturach europejskich.

Kobiety Europy” to najnowsza inicjatywa Polskiej Grupy Motoryzacyjnej – organizacji skupiającej ponad 70 polskich firm – producentów z branży motoryzacyjnej, krajowego klastra kluczowego. Celem przedsięwzięcia jest zrzeszanie i promowanie najaktywniejszych kobiet działających w branży motoryzacyjnej, prezentacja ich osiągnięć na rynkach europejskich i stworzenie sieci kontaktów, służących m.in. wymianie doświadczeń i wiedzy.

Inicjatorką przedsięwzięcia jest Barbara Sztyler – Dyrektor Generalna Sierosławski Group i Członek Zarządu PGM – wraz z kobietami menedżerkami z firm zrzeszonych w PGM. Panie zainspirowała do działania Solange Olszewska, współtwórczyni i była prezes firmy Solaris Bus & Coach, podczas spotkania Klubu PGM w listopadzie ubiegłego roku.

Barbara Sztyler - Dyrektor Generalna Sierosławski Group i Członek Zarządu PGM
Barbara Sztyler – Dyrektor Generalna Sierosławski Group i Członek Zarządu PGM

Kiedy 18 lat temu zaczynałam pracę w branży automotive, byłam jedną kobietą na 100 mężczyzn. Dziś tych kobiet jest 20-25 na 100 panów.” – mówi Barbara Sztyler. „Nasza rola rośnie, jesteśmy kreatywne, przedsiębiorcze, przebojowe. Jeśli mamy wiedzę techniczną i potrafimy przekonać do naszych pomysłów, to świetnie odnajdujemy się w tym świecie. Jestem jedyną kobietą w pięcioosobowym zarządzie Polskiej Grupy Motoryzacyjnej i nie widzę tu szklanego sufitu. Moje propozycje są brane pod uwagę i realizowane. Uważam, że warto angażować i wspierać kobiety oraz rozwijać współpracę między nimi!” – dodaje prezes Sztyler.

Kobiety Europy” to ambasadorki promujące narodowy potencjał i inspirujące kierunki rozwoju branży motoryzacyjnej. „Chcemy zrzeszać kobiety działające w branży motoryzacyjnej na stanowiskach menedżerskich z Polski, ale nie tylko – także i z innych krajów Europy. Naszym celem jest promocja potencjału biznesowego naszych firm przez kobiety, które zarówno dzięki specjalistycznej wiedzy, jak też tzw. umiejętnościom miękkim potrafią wiele osiągnąć. Chcemy pokazać, że mamy w Polsce nowoczesne fabryki, technologie, kadrę inżynierską, że „polskie” oznacza „dobre”. To szeroko rozumiana promocja w celu pozyskiwania rynku europejskiego, by Polska nie była postrzegana jedynie jako kraj, gdzie można wyprodukować taniej. Chcemy tworzyć poczucie, że motoryzacja w Polsce jest na bardzo wysokim poziomie i że warto z nami pracować. To także szansa na nawiązywanie współpracy i wykorzystywanie doświadczeń innych i wdrażanie ich u nas” – wyjaśnia Barbara Sztyler.

Już w maju tego roku „Kobiety Europy” odbędą misję gospodarczą do Belgii. W planach jest także udział w wydarzeniach, konferencjach, targach i spotkaniach branżowych – „Kobiety Europy” zapraszają do uczestnictwa w nich również mężczyzn. Niezwykle istotnym elementem inicjatywy będzie merytoryczne doradztwo skierowane do decydentów kształtujących przepisy mające wpływ na branżę motoryzacyjną.

Powołanie inicjatywy „Kobiety Europy” w 2024 r. ma szczególne znaczenie, bo zbiega się z 20. rocznicą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. M.in. także i dlatego w tym roku Polska Grupa Motoryzacyjna wyraźnie zwiększyła swoją aktywność na arenie międzynarodowej.

Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM) jest największym ogólnopolskim stowarzyszeniem i Krajowym Klastrem Kluczowym, zrzeszającym wyłącznie rodzimych producentów z branży automotive. Do organizacji należy ponad 70 najlepszych polskich fabryk i firm inżynierskich, które są dostawcami rozmaitych części do produkcji nowych pojazdów oraz części zamiennych i akcesoriów do pojazdów używanych. Stowarzyszenie wspiera rozwój firm, animując współpracę pomiędzy nimi (w obszarach badań i rozwoju, sprzedaży, zakupów, itd.), ułatwiając nawiązywanie współpracy z potencjalnymi partnerami biznesowymi (klientami i dostawcami), dostarczając aktualną i praktyczną wiedzę (szkolenia, webinary, wymiana doświadczeń), organizując zagraniczne misje gospodarcze, wspólne stoiska targowe oraz konferencje i warsztaty.

Źródło: PGM

belka Wiadomości Google

 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).