Podobnie jak w przypadku retrofitów H7, lampy OSRAM Night Breaker LED H4 są pierwszymi zatwierdzonymi diodowymi źródłami do stosowania w światłach mijania i drogowych w tej wersji u naszych czeskich sąsiadów. Lista pojazdów, w których można legalnie stosować retrofity LED (zarówno w typie H7, jak i H4) jest stale poszerzana, a obecnie obejmuje już pojazdy 25 marek. Kierowcy nie muszą wozić ze sobą żadnych dodatkowych dokumentów, wystarczy, że na reflektorze umieszczą naklejki potwierdzające dopuszczenie, otrzymane wraz z zakupionymi lampami. Z aktualnym spisem pojazdów, wymogami i instrukcją montażu kierowcy mogą zapoznać się na stronie: www.led-legalne.cz.
Dopuszczenie retrofitów do ruchu nie byłoby możliwe, gdyby nie ich parametry i jakość. Konstrukcja linii OSRAM Night Breaker LED wyróżnia się dzięki połączeniu dwóch funkcji – skutecznego rozpraszania ciepła i optymalnego rozsyłu światła – dzięki nim udało się ograniczyć efekt olśnienia nawet o 50%, a wysoki kontrast i jakość światła znacząco polepszają widoczność, bezpieczeństwo i komfort w trakcie jazdy. Retrofity zapewniają światło jaśniejsze nawet do 230% w porównaniu z minimalnymi wymaganiami normy ECE R112. Dzięki swojej odporności na wibracje są do 5 razy trwalsze w porównaniu z żarówkami halogenowymi, a ich temperatura barwowa wynosi 6000 kelwinów. Na produkowane we Włoszech retrofity linii Night Breaker LED producent udziela aż czteroletniej gwarancji.
Portfolio Night Breaker LED zawiera także szereg akcesoriów ułatwiających montaż i korzystanie z retrofitów – specjalne adaptery umożliwiają instalację, redukują olśnienie i poprawiają dystrybucję światła, a rozwiązanie LEDriving Smart Canbus pozwala na uniknięcie komunikatów o błędach zgłaszanych przez komputer pokładowy oraz zapobiega migotaniu.
W 2020 r. retrofity OSRAM Night Breaker LED (w wersji H7) jako pierwszy tego typu produkt na rynku, zostały dopuszczone do użytku na drogach publicznych w niektórych modelach samochodów w Niemczech. Dziś, zarówno w wersji H7, jak i H4, można je legalnie stosować także na drogach w Austrii, Chorwacji, Francji i Czechach. Fakt wprowadzania ich do użytkowania w kolejnych krajach europejskich to dowód na wysoką jakość lamp, ich komponentów, a także na bezpieczeństwo użytkowania.
Jak dotąd ograniczoną homologację drogową retrofity linii Night Breaker LED poza Czechami otrzymały też m.in. w Niemczech, Austrii, Chorwacji.
Źródło: OSRAM