Maria to bolid, który – jak jej poprzedniczki: Cybina, Wilda i Warta – ma za zadanie zwyciężać w zawodach Formula Student, czyli rywalizacji studenckich zespołów konstruktorskich z całego świata. Maria została skonstruowana przez PUT Motorsport – Zespół Wyścigowy Politechniki Poznańskiej, który w tym sezonie postanowił wziąć udział w 4 rundach zawodów Formula Student: IMechE Formula Student (Wielka Brytania), Formula Student East (Węgry), Formula Student Czech Republic oraz Formula Student Germany.
Maria swoją premierę i pierwszy start na torze miała na początku lipca, od tego czasu brała udział między innymi w dwóch rundach zawodów. I wypadła doskonale. W dwóch najważniejszych wytrzymałościowych wyścigach Endurance, w których Maria pokonała ponad 50 km, w klasyfikacji generalnej zawodów w Anglii, znalazła się w pierwszej dziesiątce (startowało ponad 80 zespołów).
Maria miała także okazję wystartować w zawodach Formula Student East na Węgrzech, gdzie w klasyfikacji generalnej zajęła 11 miejsce. A w poszczególnych etapach zawodów: w najważniejszej konkurencji dynamicznej (Endurance), pomimo jazdy na bardzo mokrym torze, zajęła 8 miejsce; w konkurencji Dynamic overall uzyskała 9 lokatę, do czego przyczynił się zarówno Endurance, jak i świetny wynik Acceleration, w którym PUT Motorsport zdobył 4 miejsce.
Maria to efekt prawie roku ciężkiej pracy zespołu PUT Motorsport. Jednak jej powstanie i udane starty nie byłyby możliwe bez wsparcia sponsorów, takich jak Exide Technologies, który dostarczył Marii moc w postaci niedużego, ale za to mocnego akumulatora Exide Li-Ion. Jak sama nazwa wskazuje, został on wykonany w nowocześniej technologii litowo-jonowej, dzięki której mógł zachować ultralekką konstrukcję, umożliwiającą pojazdom sportowym lepsze przyspieszenie i zapewniając większą wydajność.
Źródło: Exide Technologies/PUT Motorsport