Kolejne zmiany w ElectroMobility Poland | MOTOFAKTOR

Kolejne zmiany w ElectroMobility Poland

Z dniem 5 czerwca br. Rada Nadzorcza ElectroMobility Poland zdecydowała o odwołaniu Piotra Regulskiego ze stanowiska Prezesa Zarządu spółki odpowiedzialnej za projekt samochodu elektrycznego Izera.

Do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu spółki został oddelegowany Członek Rady Nadzorczej EMP – Paweł Poneta. Piotr Regulski pełnił funkcję prezesa zarządu od dnia 20 maja 2024 roku. Na funkcję pełniącego obowiązki prezesa zarządu został powołany Paweł Poneta, który będzie kierował ElectroMobility Poland S.A. do czasu powołania nowego prezesa.

W zarządzie spółki – na stanowisku Członka Zarządu ds. Finansowych – pozostał Sławomir Bekier. Paweł Poneta pełni funkcję Prezesa Tauron Inwestycje Sp. z o.o. Od 2014 roku w Tauron Polska Energia S.A. pracował m.in. jako dyrektor wykonawczy ds. badań i innowacji. Jest doświadczonym liderem w dziedzinie badań, rozwoju i innowacji z niemal 20-letnim doświadczeniem w branży. Ma na swoim koncie ponad 50 projektów badawczo-rozwojowych i innowacyjnych, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.

Izera: jest pozwolenie na budowę fabryki

Niezdecydowanie polskiego rządu w kwestii kontynuacji inwestycji i zniecierpliwienie Geely, chińskiego partnera Electromobility Poland, mogą zagrozić realizacji projektu Izera. Portal „WNP.pl” zwraca uwagę, że nie tylko Polska, ale także inne kraje Europy, są zainteresowane rozwojem elektromobilności i inwestują w to ogromne środki z funduszy UE.  Jednym z przykładów jest Hiszpania, która zamierza przeznaczyć z odpowiednika polskiego Krajowego Planu Odbudowy 4,3 mld euro na rozwój elektromobilności, w tym 1,25 mld euro jeszcze w tym roku. Pół miliarda euro już przeznaczono na wsparcie projektów bateryjnych. Jak podaje „WNP.pl”, hiszpański rząd zaprosił do projektu chiński koncern Chery, który w dawnej fabryce Nissana w Barcelonie będzie produkował auta elektryczne. W Hiszpanii fabryki samochodów posiada także współpracujący z Geely koncern Renault. Portal przewiduje, że m.in. z tych powodów oraz z na skutek zawirowań wokół polskiego samochodu elektrycznego  Izera, Geely może zacieśnić współpracę w Hiszpanią i wycofać się z projektu w Polsce.

Źródło: ElectroMobility Poland

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).