Retrofity LED zapowiadane są jako następcy żarówek halogenowych. Technologia ta, chociaż obecna już na rynku od kilku lat, wciąż wyprzedza obowiązujące przepisy. Niemniej sytuacja powoli się zmienia. Na przykład w lipcu 2020 roku oferowane przez Philips H7 Essential otrzymały homologację Korea Automobile Testing & Research Institute do użytku na tamtejszych drogach publicznych.
W Europie pierwszym krajem, który dopuścił montaż retrofitów LED są Niemcy. Jednak w tym przypadku wybrano innym sposób – legalizację do reflektorów wybranych modeli samochodów osobowych i lekkich dostawczych. W maju 2021 roku Philips opublikował ich listę i wprowadził na tamtejszy rynek Ultinon Pro6000 H7. Jest ona sukcesywnie uzupełniane o kolejne pozycje. Co więcej, dołączono do niej szereg kamperów!
Na tym nie koniec – marka Philips otrzymała właśnie legalizację dla typu H4. Także i nią objęto najpopularniejsze na niemieckim rynku modele samochodów osobowych i dostawczych (pełna lista).
Retrofity Philips Ultinon Pro6000 H4 cechują się wydajniejszą do 230% – w porównaniu do wymaganego prawem minimum – wiązką światła na drodze. Temperatura barwowa wynosi 5800K, zaś żywotność do trzech tysięcy godzin ciągłego świecenia. Za efektywne odprowadzenia ciepła odpowiada autorskie rozwiązanie AirBoost.
Trzeba pamiętać, że legalizacja w Niemczech oparta jest na prawodawstwie krajowym. Oznacza to dopuszczenie do użytku jedynie w pojazdach zarejestrowanych u naszych zachodnich sąsiadów. To paradoks, bo w identycznym modelu, ale z tablicami innego państwa europejskiego nie można dziś zamontować, co dotyczy także innych producentów, retrofitów LED. Co więcej, wyposażony w nie samochód z rejestracją niemiecką może poruszać się po wszystkich drogach Starego Kontynentu. Niemniej liczymy, że stworzony precedens pozwoli sukcesywnie rozszerzać obszar legalizacji retrofitów LED – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.
Źródło: Philips