W I połowie 2018 r. fabryki motoryzacyjne ulokowane w Polsce wypracowały wyższy wynik niż rok wcześniej – produkcja sprzedana wyniosła 79,3 mld zł i była większa o 2,5% r/r.
Wśród nowych pojazdów na polskich drogach największy wzrost rejestracji zanotowały autobusy w wynikiem 23,4%. Następne w kolejności są naczepy i przyczepy (+14,6%), pojazdy ciężarowe (+13,7%), samochody osobowe (+10,5%) i samochody dostawcze (+9,6%). Ujemny wynik w tym zestawieniu zanotowały Motocykle (-7,0%) oraz motorowery (-33,2%).
Najpopularniejszymi markami sprzedanymi w I półroczu nad Wisłą były kolejno Skoda (35,8 tys. sprzedanych aut), Toyota (29,3 tys.) i Volkswagen (28,5 tys.). W segmencie premium były to kolejno Mercedes-Benz (8,4 tys.), Audi (7,9 tys.) i BMW (7,0 tys.).
Na terenie Unii Europejskiej pod kątem rejestracji nowych pojazdów najlepiej wypadł segment samochodów dostawczych, który odnotował 5,1% wzrostu rejestracji. Następne w kolejności są pojazdy ciężarowe (+4,4%), samochody osobowe (+2,9%) i autobusy (+1,7%).
Pod kątem produkcji nowych pojazdów na terenie wspólnoty największy wzrost po I półroczu 2018 odnotowały samochody dostawcze i pojazdy ciężarowe z łącznym wynikiem +17,7%. Wzrost odnotowała również produkcja autobusów z wynikiem 13,2%. Z kolei produkcja samochodów osobowych odnotowała spadek na poziomie 13,6%.
Więcej szczegółów w skróconym raporcie KPMG i PZPM pt. „Branża motoryzacyjna. Edycja Q3/2018”.
Źródło: PZPM