Koło zębate wału korbowego napędza dwie różne przekładnie pośrednie: jedna przekładnia pośrednia przekazuje moc do koła zębatego wałka rozrządu, co z kolei napędza mechanizm zaworu poprzez wałek rozrządu. Zapewnia to otwieranie i zamykanie zaworów. Druga przekładnia pośrednia napędza pompę oleju smarowego, która pompuje olej do ruchomych części silnika.
DT Spare Parts, aby zapewnić jakość swoich kół zębatych, regularnie sprawdza je na maszynie do pomiarowej. Z dokładnością do 3 μm można wykryć nawet najmniejsze przemieszczenia profilu lub odchylenia przy kątach ciśnienia i spirali. Zapewnia to cichą pracę i niskie zużycie.
Miejsce instalacji musi być oczyszczone i sprawdzone pod kątem dokładności wymiarowej. Sąsiednie elementy montażowe (piasta/podkładka/śruba mocująca) należy sprawdzić pod kątem zużycia i wymienić w zależności od usterek.
Śruba mocująca musi być zamontowana z momentem określonym przez producenta. Po naprawie należy wykonać serwis oleju silnikowego.
Źródło: Diesel Technic