Mimo że najpopularniejsze są kolory biały, szary i czarny, to jednak samochody o srebrnym nadwoziu osiągają największy przebieg po kilku latach użytkowania. Według danych zebranych przez carVertical w Polsce, średni przebieg srebrnych samochodów wynosił 172 584 km. Na drugim miejscu znalazły się czarne pojazdy z przebiegiem 168 393 km, a na trzecim brązowe samochody – 158 565 km.
Naturalnie, srebrny cieszy się dużą popularnością w branży motoryzacyjnej. Możemy go znaleźć w różnych segmentach – od miejskich aut po luksusowe modele. Niezależnie od warunków atmosferycznych, uważany jest za najbardziej praktyczny kolor.
Ciekawym zjawiskiem jest to, że według statystyk kolor srebrny znacznie przewyższa kolor brązowy, który zazwyczaj jest preferowany w samochodach klasy premium lub wyższej, przeznaczonych do długich podróży.
„Z reguły największe przebiegi mają samochody z silnikami Diesla, ale zaobserwowaliśmy również w statystykach, że przebieg auta wiąże się z kolorem” – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i dyrektor ds. komunikacji w carVertical.
Pomarańczowe auta mają najmniejszy średni przebieg – 104 270 km. Czerwone (128 536 km) i białe (138 382 km) pojazdy również należą do tej grupy używanych rzadziej. Jednakże, nie jest to żadne zaskoczenie. Czerwony jest kolorem, który rzadko spotyka się na rynku i często używany jest w samochodach hobbystycznych oraz sportowych. Jest to popularny kolor w kabrioletach, roadsterach i coupé, które są eksploatowane dużo rzadziej niż zwykłe sedany, hatchbacki czy nawet SUV-y.
Ciekawostka: podczas gdy białe samochody miały wyższe przebiegi w innych badanych krajach, w Polsce jest zupełnie odwrotnie
Osoby, które nabywają samochody używane, są zazwyczaj mniej wymagające co do koloru pojazdu w porównaniu z klientami szukającymi nowych aut. Niemniej jednak, istnieją także kupujący na rynku wtórnym, którzy przykładają większą wagę do koloru samochodu niż jego ogólnego stanu.
„Nie jest to najlepsze podejście, ponieważ źle utrzymane samochody mogą wyglądać dobrze z zewnątrz, ale mogą się okazać kosztowne w użytkowaniu. Stan samochodu i jego historia powinny mieć zawsze większe znaczenie dla decyzji kupującego niż kolor czy atrakcyjność wizualna” – mówi Buzelis.
Źródło: carVertical
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?