Koncepcyjne koła DRiV z Grantem Marii Curie | MOTOFAKTOR

Koncepcyjne koła DRiV z Grantem Marii Curie

DRiV wraz z partnerami badawczymi otrzymał od UE grant im. Marii Curie na rozwój i ocenę koncepcyjnych kół dla pojazdów autonomicznych.

DRiV będzie współpracować z Arrival Ltd, londyńską firmą technologiczną zajmującą się projektowaniem i produkcją pojazdów elektrycznych generacji 2.0 oraz kilkoma wiodącymi uniwersytetami i organizacjami przemysłowymi w projekcie OWHEEL, który opracuje zalecenia dotyczące poprawy dynamiki jazdy i komfortu pasażerów dzięki innowacyjnym konstrukcjom kół.

 

Założony w 1996 r. Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) to program stypendialny, który przyznaje granty na promowanie badań interdyscyplinarnych i współpracy międzynarodowej. Agencja Wykonawcza ds. Badań Naukowych UE przyznała granty MSCA w wysokości ponad 6 miliardów euro na projekty poświęcone doskonaleniu i światowej mobilności w badaniach.

 

Partnerzy w projekcie OWHEEL opracują i porównają wydajność czterech koncepcji kół nowej generacji – pasywny narożnik ze stacjonarnym ustawieniem koła, pasywny narożnik kompozytowy, aktywny narożnik z konwencjonalną kontrolą dynamiki jazdy oraz aktywny narożnik ze zintegrowanym sterowaniem położeniem koła – przeznaczone do zwiększenia komfortu pasażerów autonomicznym działaniem. Partnerzy projektu będą współpracować przy projektowaniu, rozwoju, szeroko zakrojonych badaniach symulacyjnych i eksperymentalnej weryfikacji każdej proponowanej koncepcji.

Głównym celem OWHEEL jest dostarczenie opartych na faktach zaleceń dotyczących przyszłej architektury zawieszenia pojazdu. Inżynierowie DRiV są pionierami badań nad zaawansowaną kontrolą dynamiki jazdy dla powstających platform mobilności, w tym pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Kilka z tych rozwiązań jest już dostępnych na rynku w ramach naszej oferty Advanced Suspension Technologies.

wiceprezes wykonawczy i prezes działu Ride Performance w DRiV - Brad Norton

 

Oprócz DRiV i Arrival Ltd., partnerami badawczymi OWHEEL są Uniwersytet Techniczny w Delft (Holandia); Wydział Inżynierii im. Enzo Ferrariego na Uniwersytecie w Modenie i Uniwersytet w Neapolu (Włochy); Uniwersytet Technologiczny w Ilmenau (Niemcy); Uniwersytet w Surrey (Wielka Brytania); Wileński Uniwersytet Techniczny im. Giedymina(Litwa); Uniwersytet Technologiczny Tskukuba, Uniwersytet Tokijski (Japonia) oraz Uniwersytet w Pretorii (Republika Południowej Afryki).

 

Źródło: Tenneco

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).