Wielu twierdzi, że zmiany jeszcze nas nie dotyczą, a na polskich drogach samochodów elektrycznych czy hybrydowych jest garstka.
Od 2035 roku na mocy unijnej dyrektywy, wejdzie w życie zakaz sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi w Unii Europejskiej.
Ile zatem serwisy mają czasu, aby zdobyć doświadczenie i zatrzymać klientów – przyszłych użytkowników pojazdów elektrycznych czy hybrydowych? Swoimi spostrzeżeniami podzieli się właściciele EuroWarsztatów, którzy wyrazili chęć uczestnictwa we wdrażaniu projektu NexDrive:
Jest takie powiedzenie, które mówi: „kto nie idzie do przodu ten się cofa”. I w naszej branży jest ono wyjątkowo aktualne. Niektórych rzeczy nie da się zrobić bardzo szybko. Zarówno przygotowanie i wyposażenie serwisu, jak i ugruntowanie odpowiedniej wiedzy technicznej to procesy wymagające poświęcenia sporej ilości czasu i równie sporych nakładów finansowych. Każdy serwis, który zacznie lub już zaczął przygotowywać się do tych zmian nie tylko nie odczuje wielu niedogodności, ale ma także szanse stać się liderem na lokalnym rynku i pozyskać wielu nowych klientów – mówi Adam Stępień – właściciel EuroWarsztatu Arscar i uczestnik projektu NexDrive.
Jesteśmy na początku drogi związanej za obsługą i naprawą samochodów hybrydowych i elektrycznych, więc kto pierwszy ten lepszy. NexDrive to przyszłość, jeżeli nie chcemy zostać w tyle to mamy gotowe rozwiązanie, z którego należy skorzystać już dzisiaj – dodaje właściciel jednego z EuroWarsztatu i uczestnik projektu Łukasz Worwa.
Wdrożenie koncepcji NexDrive ma dać warsztatom przewagę już dzisiaj. To pakiet korzyści w postaci:
NexDrive to pionierskie rozwiązanie poparte doświadczeniem i wiedzą. Polska jest trzecim krajem na świecie wdrażającym projekt. Niebawem w szeregi sieci dołączyć mają: Wielka Brytania, Niemcy i Francja.
Więcej informacji o NexDrive można znaleźć TUTAJ.
Źródło: Groupauto CEE