Od 4 sierpnia 2017 oficjalnie właścicielem AD Polska jest międzynarodowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, pojazdów ciężarowych i motocykli – LKQ Corporation. Akwizycja AD Polska jest częścią strategii rozwoju LKQ Corporation oraz Grupy Rhiag, obecnej za pośrednictwem Elit Group w Czechach, Rumunii, Polsce oraz na Słowacji i Ukrainie. Celem jest stworzenie w Centralnej i Wschodniej Europie silnej grupy sprzedażowo-dystrybucyjnej. I właśnie ten temat zdominował prezentację dla kluczowych klientów i dostawców AD Polska, którą na tegoroczną konferencję przygotował Prezes AD Polska Piotr Stopczyk.
Logo spółki Elit już wkrótce zastąpi dotychczasowy znak AD Polska.
Chcielibyśmy się pochwalić tym, co zdarzyło się w ostatnim czasie, a także porozmawiać o naszych planach na przyszłość. Naszym nowym właścicielem jest amerykańska firma LKQ Corporation, notowana na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych, na tyle potężna, że znalazła się w rankingu 500 największych firm na świecie magazynu „Forbes”, a jej roczne obroty sięgają obecnie 8,5 mld dolarów.
Prezes AD Polska - Piotr StopczykStrategicznym celem LKQ Corporation jest osiągnięcie pozycji silnego gracza na wszystkich rynkach, na które wchodzi.
Chcemy być numerem jeden albo silnym numerem dwa, co pokazuje skalę wyzwań, jakie czekają naszą organizację. Na wszystkich rynkach, na które wchodzimy chcemy być liderami. Zamierzamy szukać możliwości wzrostu poprzez rozbudowę sieci dystrybucji i adresowanie naszej oferty do coraz większej liczby klientów, ale być może również poprzez przejęcia istniejących już biznesów. W ciągu tego, a także najbliższego roku czeka nas proces integracji oraz zmiany logo w filiach, na samochodach oraz w sieciach warsztatowych, dla których przygotujemy zupełnie nową ofertę.
- Piotr StopczykZdaniem Prezesa AD Polska, zmiana właściciela to niewątpliwie przełomowe wydarzenie w firmie, otwierające przed nią wiele nowych możliwości.
ednym z ważniejszych benefitów po zmianie właściciela jest dostęp do szerszej i bardziej atrakcyjnej oferty produktowej, której elementem jest marka własna grupy LKQ - Starline. To 50 grup produktowych i ponad 50 tys. pozycji asortymentowych, z czego część już stopniowo wprowadzamy do oferty.
- Piotr Stopczyk
(więcej o integracji AD Polska i spółki Elit w wywiadzie z Prezesem Piotrem Stopczykiem na Motofaktor.pl)
Zdaniem Dawida Cieśli, Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w AD Polska, największy sukces ostatniego roku to finalizacja transakcji dotyczącej zmiany właściciela firmy.
Działania zarządu były ukierunkowane na sfinalizowanie transakcji od grudnia ubiegłego roku. Zdawaliśmy sobie sprawę, że firmę czeka nowy etap, przygotowywaliśmy się do tych zmiany, a także do tego, co nas czeka w przyszłości. To, co nam się udało to niewątpliwie otwarcie nowych oddziałów. W tym roku uruchomiliśmy już trzy, czwarty otworzymy jeszcze w październiku. Rozwijanie sieci dystrybucji uważamy za sukces. Natomiast sprawa uruchomienia nowego magazynu centralnego odsunęła się w czasie ze względu na zmiany właścicielskie. Mimo zmiany właściciela na pewno będziemy kontynuować promocje skierowane do naszych klientów, ale już pod innymi nazwami. Z pewnością większy nacisk położymy na programy dedykowane warsztatom samochodowym. Zwiększymy liczbę i atrakcyjność promocji dla serwisów, nie zaniedbując przy tym ofert specjalnych dla sklepów motoryzacyjnych.
Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w AD Polska - Dawid CieślaNagrody za osiągnięcie najwyższych obrotów w promocji Lato 2017 z AD Klub wręczyli dostawcy: Amtra, AS, Boll, Bosch, Castrol, Centra/Exide, Dayco, Delphi, Denso, ElringKlinger, Filtron, Fomar Friction, Fram, FTE, Gates, Goodyear, Japan Parts, K2, KYB, Magneti Marelli, Mann-Filter, Metelli Group, Monroe, NGK, Nissens, Optimal, Osram, Parys, Philips, Schaeffler, Shell, SKF, SWAG, Textar, Total, TRW, Valeo i ZF.
Wieczorną prezentację zarządu tradycyjnie poprzedził panel dyskusyjny i spotkanie targowe klientów dystrybutora z dostawcami.
Natomiast część oficjalną zakończyła uroczysta kolacja, występ kabaretu oraz Video Disco.
Zdjęcia: AD Polska