„Pakiet klimatyczny” przedstawiony niedawno przez rząd niemiecki pokazuje, jak konieczne są dodatkowe środki w celu ograniczenia emisji zanieczyszczeń i powstrzymania zmian klimatu. Dla niektórych decyzja nie idzie wystarczająco daleko. Sektor transportu i jego emisje dwutlenku węgla są częstym tematem dyskusji. Na konferencji „Zero CO2 Mobility” dostawca usług programistycznych, FEV, omówi i przedstawi rozwiązania dla tego kluczowego obszaru wraz z najwyższej klasy ekspertami. Wydarzenie odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2019 r. w Akwizgranie.
Szczególnie w przypadku mobilności należy oferować ukierunkowane sposoby ograniczenia emisji CO2. Mówi się, że napędy elektryczne z akumulatorem mają duży potencjał - w przypadku planowanych redukcji emisji nie są one jednak wystarczające, aby być jedynym poważnie realizowanym środkiem w celu osiągnięcia mobilności neutralnej pod względem emisji CO2.
prezes i dyrektor generalny FEV Grupa i patron konferencji - profesor Stefan Pischinger
Wynika to z jednej strony z krótkiego zasięgu, co sprawia, że są one nieatrakcyjne, szczególnie w przypadku transportu towarowego, ale również z przyczyn infrastrukturalnych, takich jak brak stacji ładowania. Ponadto większość energii elektrycznej obecnie dostępnej w Niemczech jest nadal wytwarzana w elektrowniach węglowych.
Nowo opracowane, częściowo wielobiegowe elementy napędu elektrycznego znacznie zwiększają wydajność nowoczesnych pojazdów elektrycznych z akumulatorem i rozszerzają ich zasięg. Ale, paliwa odnawialne, zwane również „e-paliwami”, oferują znaczny potencjał. Mogą już znacznie zmniejszyć emisje CO2 w najbliższej przyszłości, ponieważ mają znacznie większy efekt w stosunku do istniejących flot niż pojazdy elektryczne, których udział w rynku jest wciąż niewielki. Technologia ogniw paliwowych jest również obiecującą i potężną alternatywą, którą należy rozważyć.
Konferencja „Zero CO2 Mobility” ma zapewnić ekspertom i decydentom możliwość interdyscyplinarnej wymiany, podczas której uczestnicy otrzymają odpowiedzi na pytania, w jakich warunkach poszczególne podejścia mają sens i które kompetencje muszą być powiązane, aby znacznie obniżyć wartości emisji. Wśród najważniejszych mówców w tym roku znajdą się dr Georg Bäuml, dyrektor ds. Środowiska w Volkswagenie, Randy MacEwen, dyrektor generalny w Ballard i profesor Reinhold Elsen, dyrektor ds. Badań i rozwoju w RWE Power.
Źródło: FEV