Kosmiczny test akumulatorów NGK i Hakuto-R | MOTOFAKTOR

Kosmiczny test akumulatorów NGK i Hakuto-R

NGK Spark Plug i Hakuto-R zamierzają testować akumulatory półprzewodnikowe na Księżycu.

Firma NGK Spark Plug jest zdecydowanie nastawiona na przyszłość. Wykorzystując swoją wiedzę fachową w zakresie ceramiki, dzięki której może przyczynić się do powstania wizjonerskich pomysłów i przedsięwzięć, takich jak eksploracja Księżyca w celach komercyjnych, firma plasuje się w czołówce pod względem mobilności jutra.

 

Jednym z ciekawszych projektów były badania nad technologią akumulatorów półprzewodnikowych, powszechnie uznawaną za następną generację w dziedzinie magazynowania energii. Techniczne know-how firmy w tym obszarze stało się przepustką do partnerstwa biznesowego w ramach Hakuto-R, międzynarodowego komercyjnego programu eksploracji Księżyca prowadzonego przez ispace. Wiedza ta  ostatecznie umożliwiła wysłanie w kosmos prototypu akumulatora półprzewodnikowego. Na pokładzie księżycowego lądownika „Mission 1” technologia ta zostanie przetransportowana na Księżyc, gdzie przejdzie rygorystyczne testy.

Stabilne źródła zasilania będą kluczowym elementem umożliwiającym stworzenie "kosmicznej gospodarki". Ostatecznie oznacza to, że NGK Spark Plug przyczyni się do dalszej ekspansji obecności człowieka w przestrzeni kosmicznej.

założyciel i CEO ispace - Takeshi Hakamada

 

Lądownik „Mission 1” ma zostać wystrzelony w kosmos z pomocą rakiety SpaceX „Falcon 9” w 2022 roku; misja pierwotnie planowana na 2021 rok została w ostatnich miesiącach przesunięta. Montaż lądownika księżycowego rozpocząć ma się w Japonii w 2021 roku, zanim zostanie przeniesiony do Europy. Ostateczny montaż, integracja i testy (AIT) lądownika mają być przeprowadzone przez firmę ArianeGroup GmbH w jej zakładach w Lampoldhausen w Niemczech, zanim lądownik trafi na Cape Canaveral w USA, skąd zostanie wystrzelony na orbitę Księżyca.

Kilka typów akumulatorów półprzewodnikowych, będących wciąż rozwijającą się technologią, która nie jest jeszcze dostępna na rynku do praktycznych zastosowań, jest w fazie rozwoju. Dzięki ponad 80-letniemu doświadczeniu w produkcji wysokiej jakości ceramiki firma NGK Spark Plug prowadzi badania i rozwój technologii akumulatorów z „ceramicznym elektrolitem na bazie tlenku”, koncentrując się na zapewnieniu szerszego zakresu temperatur roboczych i wyższego poziomu bezpieczeństwa niż w przypadku innych typów akumulatorów.

 

Wybór tlenku eliminuje ryzyko spalania lub niebezpiecznego wycieku gazu. Ponadto firma zastosowała unikalną technologię niespiekania elektrolitów tlenkowych zamiast bardziej powszechnej praktyki spiekania. (zagęszczanie elektrolitów tlenkowych za pomocą obróbki w wysokiej temperaturze). Oznacza to, że w konsekwencji będzie możliwe powiększenie akumulatorów do wielu zastosowań.

 

Podczas eksploracji przestrzeni kosmicznej i Księżyca obecnie stosowanym rozwiązaniem w zakresie zasilania jest podłączenie generatora elektrycznego do akumulatorów elektrolitowych. Zapobiega to zamarzaniu akumulatora poprzez wytwarzanie ciepła ze źródeł, takich jak izotop radioaktywny, który może być niebezpieczny. Na Księżycu akumulatory półprzewodnikowe będą testowane w temperaturach spadających nawet do -150 ° C, które mogą wystąpić podczas nocy księżycowych oraz w stale zacienionych obszarach na biegunach Księżyca. Odporność na takie warunki będzie oznaczała, że rozwijająca się gospodarka księżycowa znajdzie stabilne rozwiązanie problemu magazynowania energii.

Jesteśmy bardzo podekscytowani potencjałem naszej technologii akumulatorów półprzewodnikowych, a także tym, że jesteśmy Partnerem Biznesowym i dostawcą ładunków dla Hakuto-R. Testowanie naszej technologii w ekstremalnych warunkach księżycowych jest idealnym sposobem dalszej poprawy wydajności naszych akumulatorów półprzewodnikowych. W DNA naszej firmy zawsze było wpisane odkrywanie nowych możliwości i testowanie naszych produktów w najbardziej ekstremalnych warunkach pod kątem licznych przyszłych przedsięwzięć.

President & CEO NGK Spark Plug Europe GmbH, Regional President EMEA, Corporate Officer of the Global Headquarters in Japan - Damien Germès

 

Źródło: NGK Spark Plug

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).