Pierwszym na rynku samochodem seryjnie wyposażonym w zawieszenie pneumatyczne Bilstein był Mercedes-Benz W220. Do dziś marka ta konsekwentnie wprowadza to rozwiązanie do kolejnych modeli – od Klasy C, poprzez GLC i GLE po S.
Na zamianę klasycznych amortyzatorów na miechy powietrzne Bilstein decydują się także inni producenci. Dziś takie modele oferuje BMW, Jaguar i Land Rover oraz grupa VW w Audi, Bentleyu, Porsche i Volkswagenie.
Chociaż są to modele z wyższej półki, ale głównie za sprawą importu używanych, coraz częściej pojawiają się na polskich drogach. Ich serwisowanie może stanowić intratną pozycję w ofercie warsztatu samochodowego, jednak wielu mechaników boi się podejmowania tej usługi. Zupełnie niepotrzebnie, bowiem wystarczy przestrzegać paru stałych zasad, pozostałe czynności są podobne, jak przy zwykłych amortyzatorach. Przekonują się o tym uczestnicy naszych szkoleń, które w formie teorii i praktyki prowadzimy w całej Polsce.
doradca techniczny w IHR Warszawa, przedstawicielstwie producenta amortyzatorów Bilstein w Polsce - Andrzej Wojciech Buczek
Bilstein przygotował również serię filmów instruktażowych obrazujących krok po kroku postępowanie z każdym modelem samochodu. Liczą one aż 39 odcinków, z których połowa dotyczy gamy Mercedesa. Wszystkie udostępnione zostały bezpłatnie na platformie YouTube. I co ważne, każdy z polskim lektorem.
Lista filmów instruktażowych znajduje się TUTAJ.
Źródło: Bilstein