Przybywa aut elektrycznych, a polscy kierowcy są coraz lepiej wyedukowani w kwestii ich zalet oraz ograniczeń. Dzięki temu coraz więcej osób świadomie podejmuje decyzję o zakupie pojazdu ładowanego z gniazdka z przekonaniem, że zaspokoją one ich potrzeby komunikacyjne.
„Licznik elektromobilności” Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, bazujący na danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego podaje, że w listopadzie ubiegłego roku po polskich drogach jeździło już niemal 95 tys. samochodów ładowanych z gniazdka. Ponad 49 tys. szt. stanowiły samochody poruszające się wyłącznie na energii elektrycznej. Według raportu „Motomorfoza” przygotowanego przez Minds & Roses, już co trzeci dorosły Polak zna kogoś, kto posiada samochód elektryczny. Aż 40% rodaków deklaruje, że w przyszłości też chciałoby go posiadać.
„Ostatnie dane wskazują na dynamiczny wzrost zainteresowania elektromobilnością w kraju. Co więcej według raportu Polish EV Outlook 2023 CUPRA znalazła się w Top20 najpopularniejszych marek BEV na rynku. Jesteśmy świadomi zmiany w branży, która dotarła już również do Polski. Born to nasz pierwszy zeroemisyjny pojazd, oferujący nie tylko dynamiczną jazdę, ale także wyjątkowe wrażenia estetyczne. Z kolei Tavascan to samochód wyznaczający drogę dla przyszłych projektów marki. Łączy w sobie przestronność, z zaawansowaną technologią, sportowym duchem oraz drapieżnym charakterem” – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.
Według wspomnianego raportu, kupujący auta elektryczne to zwykle osoby w wieku 35-55 lat, o stabilnej kondycji finansowej i dysponujące dużą wiedzą na temat samochodów elektrycznych. Są to fani nowinek technologicznych i trendsetterzy, którzy dostrzegają pozytywny wpływ posiadania takiego pojazdu na ich własny wizerunek. Elektryczny model CUPRA Born znalazł fanów wśród osób nietuzinkowych i chcących wyróżnić się na drodze. Model ten na jednym ładowaniu pokona nawet do 552 km (wg WLTP). Niebawem do gamy elektryków barcelonskiej marki dołączyć ma również pierwszy w 100% elektryczny SUV marki – CUPRA Tavascan z zasięgiem do 547 km.
„Oba modele są dowodem na to, że elektromobilność może iść w parze z prowokującym designem i wydajnością, dostosowaną do wymagań współczesnych kierowców. W CUPRA stawiamy na oryginalność, aby nasze samochody nie tylko odpowiadały na obecne trendy, ale również kształtowały przyszłość mobilności” – dodaje Katarzyna Dziomdziora.
Jako największą przeszkodę w podjęciu decyzji o zakupie „elektryka” większość badanych wskazało wysoką cenę zakupu takiego pojazdu. Nie każdy wie, że myśląc o zakupie można skorzystać z rządowego programu „Mój elektryk”, który pozwala na obniżenie ceny nowego samochodu elektrycznego nawet o 27 tys. złotych. Dzięki temu klienci decydujący się na zakup modelu CUPRA Born mogą obniżyć jego cenę nawet do 177 800 zł.
Źródło: SEAT
Zdjęcie główne: Mikel Prieto
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?