KADS to elektronicznie sterowany półaktywny układ zawieszenia dedykowany do motocykli, który integruje technologię regulacji siły tłumienia z technologią hydrauliczną.
Wprowadza on oryginalną koncepcję „Ground-Hook” („hak z ziemi”) opracowaną przez inżynierów KYB, która zapewniać ma motocykliście wrażenie „uziemienia” opony do drogi oraz dawać poczucie większego bezpieczeństwa. Wspomagać ma to umiejętności motocyklisty i przyczyniać się do maksymalnej stabilności i kontroli podczas prowadzenia motocykla.
W system KADS zostanie wyposażona najnowsza wersja motocykla Yamaha Tracer 9 GT co ma zapewnić zarówno sportowe osiągi jak i wygodne prowadzenie. W pełni regulowane elektroniczne zawieszenie przednie i tylne jest zarządzane przez sześcioosiową jednostkę pomiaru bezwładności (IMU) i jednostkę sterującą silnika (ECU).
Jednostka sterująca zawieszeniem (SCU) oblicza optymalne ustawienia tłumienia zawieszenia, które są natychmiast regulowane za pomocą specjalnego zaworu elektromagnetycznego, aby zapewnić płynne i bezpieczne prowadzenie motocykla, niezależnie od obciążenia lub warunków jazdy. Tryb ustawia się za pomocą interfejsu na wyświetlaczu TFT.
Taki układ zawieszenia generuje stałą siłę tłumienia, nawet gdy tłok amortyzatora porusza się wolniej. Przyczyniać ma się to do odpowiedniego ustawienia motocykla podczas ruszania z miejsca, a także stabilizować ustawienie podwozia podczas przyspieszania, hamowania oraz pokonywania zakrętów.
Elektronicznie sterowany system kontroluje tłumienie odbicia i kompresji przedniego widelca oraz tłumienie odbicia w tylnym amortyzatorze. To zawieszenie generować ma znacznie szerszy zakres siły tłumienia niż konwencjonalne rozwiązanie i być w stanie natychmiast reagować na zmieniające się warunki drogowe, aby osiągnąć optymalne właściwości jezdne.
Źródło: KYB