Samochód Kayaba Rally Team oznaczono dawnym logiem KYB, ponieważ jego projekt oparty jest na koncepcji „powrotu do źródeł”. W skład zespołu weszli pracownicy, którzy odpowiedzieli na otwarte zaproszenie do udziału w projekcie. Pod okiem lidera projektu, pana Matsushity (na co dzień inżyniera w Dziale Sportów Motorowych KYB), inżynierowie i mechanicy doskonalą swoje umiejętności zawodowe. Załoga zespołu rywalizuje w rajdach w samochodzie Toyota GR Yaris z silnikiem turbo o pojemności 1,6 litra i amortyzatorami KYB.
All Japan Rally Championship (AJRC) to najwyższy poziom krajowych zawodów rajdowych w Japonii, który uzyskał status Rajdu Regionalnego FIA. Załogi składające się z kierowcy i pilota rywalizują o najwyższe trofeum na drogach o różnego rodzaju nawierzchniach, w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Etapy rajdu organizowane są we wszystkich częściach kraju, od Hokkaido na północy do Kyushu na południu.
Dotychczasowe starty pozwoliły zespołowi Kayaba Rally Team nabyć wiele cennych doświadczeń. Podczas każdego rajdu musiał stawić czoła i podołać licznym wyzwaniom. Ostatni rajd sezonu odbędzie się w dniach 13-15 października w Takayama w Japonii. Więcej informacji na temat zespołu i pojazdu dostępnych jest TUTAJ.
Testowanie amortyzatorów w rajdach samochodowych jest istotnym elementem procesu tworzenia innowacyjnych produktów. Przykładowo, technologia KYB Prosmooth jest owocem serii testów z wykorzystaniem nawet 600 różnych kombinacji oleju i części, które zaowocowały uzyskaniem ogromnej ilości danych, a także pozwoliły wykwalifikowanym inżynierom testowym KYB na stworzenie raportów z oceny zastosowanych rozwiązań. Inżynierowie opracowali płyn hydrauliczny do zastosowania w amortyzatorach oraz części ruchome o różnorodnych parametrach, wielokrotnie wymieniając podzespoły zainstalowane w pojazdach i oceniając ich charakterystykę fizyczną. Pozwoliło to KYB na podniesienie osiągów jego amortyzatorów rajdowych, a inżynierom dało wiedzę niezbędną do dalszego udoskonalenia produktów japońskiej marki. Technologia Prosmooth jest obecnie wprowadzana w amortyzatorach OE produkowanych na całym świecie.
Źródło: KYB