Pierwsza generacja Mirai została wprowadzona do sprzedaży w 2014 roku. FCEV są pojazdami napędzanymi wodorem i oferują duży zasięg (do 502 km w przypadku Mirai) i krótki czas tankowania przy zerowej emisji. Mirai to japońskie słowo określające przyszłość. Toyota rozpoczęła rozwój ogniw paliwowych w Japonii już na początku lat 90-tych XX wieku i opracowała serię takich pojazdów, poddając je testom drogowym na dystansie ponad 1 600 000 km.
Aby uzyskać lepsze prowadzenie pojazdu, odpowiednią stabilizację podczas pokonywania zakrętów oraz wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa w trakcie jazdy, zastosowano nowy układ zawieszenia. Mirai posiada zawieszenie wielowahaczowe z przodu od góry oraz na dole w osi tylnej. Zwiększono również jego sztywność z przodu i z tyłu, aby przeciwdziałać nadmiernym przechyłom bocznym nadwozia.
Odpowiednie zestrojenie zawieszenia ma poprawiać stabilność i dawać dużą satysfakcję z jazdy. Pojazd jest wyposażony w nowe amortyzatory KYB w osi przedniej i tylnej, które zapewniać mają doskonałe właściwości jezdne oraz wyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa przy każdej nawet najmniejszej reakcji na ruch kierownicy.
Pomimo wysokich kosztów produkcji pojazdów napędzanych wodorem, Toyota sprzedała ponad 10 000 egzemplarzy pierwszej generacji Mirai i zamierza zwiększyć ją do 30 000 dla nowego modelu. Toyota obniżyła koszty wytwarzania systemu ogniw paliwowych o 95% w porównaniu do swojego poprzednika, stosując mniejsze, lżejsze, wydajniejsze i tańsze w produkcji części składowe.
Mając na uwadze fakt, że UE ma wprowadzić 30 milionów samochodów bezemisyjnych do 2030 r. i neutralności klimatycznej do 2050 r., KYB zobowiązuje się współpracować z producentami pojazdów, aby zapewnić światowej klasy zawieszenia dla ich ekologicznych projektów.
menedżer ds. Marketingu KYB Europe - Jordan Day
Źródło: KYB