Wyprawą kierował ambasador marki Toyota – Bogdan Bulychev. Cała trasa liczyła łącznie ponad 20 000 kilometrów w ekstremalnie trudnych warunkach, z czego 7 000 trasa off-roadowa, wliczając także jazdę po zamarzniętym Oceanie Arktycznym. Średnia temperatura wyniosła -50ºC, a najniższa jaką zanotowano to -62ºC. Wyprawa rozpoczęła się w styczniu i zakończyła w maju trasą obejmującą Jakucję – Biegun Zimna – Kołymę – Magadan – Kamczatkę – Czukotkę.
Dwa pojazdy biorące udział w wyprawie to Toyota Hilux i Toyota Land Cruiser Prado 150. Oba SUV-y były dobrze przygotowane do jazdy w ekstremalnych warunkach oraz zostały wyposażone w 38-calowe koła i oświetlenie LED. Posiadały izolację termiczną, podwójne szyby, dodatkowe grzałki zainstalowane na obu silnikach a na górze koce termiczne z izolacyjnymi wstawkami zakrywającymi chłodnice. Zbiornik paliwa w Hiluxie mieści do 350 litrów, a w Prado do 400 litrów, dzięki czemu silniki pojazdów mogły pracować bez przerwy nawet do 10 dni.
Auta ekspedycyjne zostały wyposażone w amortyzatory KYB, zaprojektowane z myślą o zapewnieniu niezawodnego prowadzenia i komfortu pojazdom w warunkach terenowych przy zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych. Zastosowane w amortyzatorach rozwiązania techniczne pozwoliły na optymalizację temperatury podczas pracy, zmniejszając prawdopodobieństwo pienienia się płynu i naprężeń wewnętrznych, co tym samym zwiększa żywotność amortyzatora i zawieszenia jako całości. Jest to szczególnie ważne w takich warunkach jak Arktyka. To był najlepszy test amortyzatorów podczas pracy w ekstremalnie niskich temperaturach.
Źródło: KYB