Łącznik wycieraczek 4.69453 jest odpowiedzialny za przekazywanie ruchu obrotowego z ich silnika do ramion.
Składa się on z 2 łożysk ramienia wycieraczki, kilku połączonych ze sobą prętów przegubu i wspornika silnika. Poszczególne drążki przegubowe są poruszane ruchem obrotowym silnika. Ten ruch jest przenoszony na łożyska ramienia wycieraczki, które są również odpowiedzialne za stały ruch ramion. Łożyska ramienia wycieraczki są zabezpieczone przed kurzem za pomocą tulei wykonanych ze spiekanego brązu.
Przed demontażem należy przesunąć wycieraczki do pozycji końcowej. Po czym najpierw zdemontować ramiona wycieraczki i sprawdzić działanie elementów mocujących. Następnie zdemontować silnik wycieraczek i sprawdzić styki elektryczne. Na końcu zdemontować łącznik wycieraczek i oczyść wsporniki montażowe.
Kolejny etap to montaż nowego łącznika wycieraczki bez naprężenia. Jeśli układ wycieraczek szyby przedniej nie został doprowadzony do pozycji końcowej przed demontażem, zaleca się sterowanie drążkiem wycieraczek bez ramion, a następnie doprowadzenie go do położenia końcowego. Teraz można zamontować ramiona wycieraczki.
Źródło: Diesel Technic