Nowa technologia, która może ładować samochody elektryczne w zaledwie 72 sekundy, to system hybrydowy, który wykorzystuje technologię akumulatorów i ultrakondensatorów.
Według API (American Petroleum Institute) średni czas potrzebny właścicielowi pojazdu z silnikiem spalinowym na tankowanie wynosi dwie minuty. Nowy system akumulatorów hybrydowych, zwany eTechnology, skraca ten czas prawie o połowę, co oznacza, że może stać się wielką siłą napędową dla rozwoju pojazdów elektrycznych.
Według Moranda kolejną zaletą eTechnology jest fakt, że może ona oferować znacznie dłuższą żywotność niż akumulatory litowo-jonowe tradycyjnie stosowane w pojazdach elektrycznych.
Startup twierdzi, że podczas testów prototyp jego rozwiązania eTechnology był w stanie naładować się do 80% w zaledwie 72 sekundy, do 98% w 120 sekund i do 100% w 2,5 minuty. Firma twierdzi również, że Geo Technology przeprowadziła niezależne testy, podczas których zademonstrowano zdolność eTechnology do ładowania w czasie krótszym niż 2 minuty (3 moduły 400 V i 2,4 kWh każdy) prądem 900 A / 360 kW.
Chociaż te czasy oczywiście nie dotyczą większych, niż 100 kW akumulatorów używanych w pojazdach elektrycznych o największym zasięgu, Morand twierdzi, że dobrze nadaje się do małych samochodów miejskich, takich jak Citroën Ami, który ma akumulator 5,5 kWh. Technologia może być również pomocna w przypadku dronów i e-rowerów, które wymagają szybkich bardzo szybkiego ładowania.
Morand szacuje, że na przykład e-rower z akumulatorem 6 Ah mógłby zostać naładowany w ciągu sześciu minut przy niższej szybkości 3,2 kW przy użyciu jego technologii. Może to znacznie zwiększyć popularność e-rowerów, zmniejszając zależność od zakupu zapasowych akumulatorów i czyniąc e-rowery bardziej opłacalną opcją dla wielu osób.
Morand twierdzi, że przetestował swój prototyp eTechnology przez ponad 50 000 cykli i twierdzi, że technologia ta wykazuje potencjał do zachowania mocy przez znacznie większą liczbę cykli ładowania/rozładowania niż tradycyjna bateria litowo-jonowa. Firma twierdzi również, że technologia działa skutecznie nawet w ekstremalnych temperaturach, co zwykle nie ma miejsca w przypadku konwencjonalnych akumulatorów EV.
Firma współpracuje z partnerem, aby wprowadzić swoją technologię na rynek. Na początek technologia będzie prawdopodobnie droższa niż akumulatory litowo-jonowe, chociaż Morand zamierza skalować produkcję, aby obniżyć koszty swojej potencjalnie zmieniającej grę technologii hybrydowej.
Niestety nie podane zostały dotychczas żadne szczegółowe informacje na temat konstrukcji tych ogniw.
Firma Morand została założona przez byłego kierowcę F1 i kierownika zespołu, Benoît Moranda, który odegrał kluczową rolę w opracowaniu Hope Racing Oreco 01 Hybrid, pierwszego prototypu hybrydy, który wystartował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans ponad dziesięć lat temu. Celem firmy jest zastosowanie technologii energetycznych opracowanych dla wyścigów samochodowych w codziennych rozwiązaniach, które mogą pomóc w transformacji energetycznej.
Na podstawie informacji Morand eTechnology