Do tej pory rozliczanie się za ładowanie samochodu elektrycznego było bardziej skomplikowane, ponieważ kierowca musiał posiadać w telefonie aplikację danego operatora sieci stacji ładowania bądź też specjalną kartę. Od teraz, dzięki współpracy PolCard from Fiserv i producenta ładowarek marki SOLA, kierowcy mogą wygodnie płacić kartą płatniczą, również zbliżeniowo, bez konieczności instalacji na smartfonie wielu różnych aplikacji. Z pierwszych kilku ładowarek zintegrowanych z terminalem płatniczym można już korzystać m.in. w Warszawie, Krośnie czy Tarnowie – mówi Elżbieta Burliga, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv.
Integracja terminala płatniczego z ładowarką do elektryka jest wyjściem naprzeciw unijnemu programowi Fit for 55, którego elementem ma być obowiązkowa dywersyfikacja sposobów płatności za usługę ładowania. Za pośrednictwem terminali PolCard from Fiserv, zintegrowanych z ładowarkami Sola, klienci mogą zrealizować transakcję dużo szybciej i wygodniej niż dotychczas.
Jak wynika z raportu EV Klub Polska[1] liczba aut elektrycznych w Polsce stale rośnie – od stycznia do końca września 2023 r. zarejestrowano w naszym kraju 12 162 nowych, osobowych samochodów z tym napędem. To o 54% więcej niż w tym samym czasie 2022 roku (w okresie od stycznia do września 2022 było to 7914 szt.).
Jak pokazują dane, rynek elektromobilności rozwija się w naszym kraju bardzo szybko, dlatego ważne jest, aby proces ładowania, jak i płatność, przebiegały sprawnie. Obecnie każdy operator posługuje się swoją własną kartą bądź aplikacją do realizacji transakcji za doładowanie elektryków. Integracja terminali płatniczych od PolCard from Fiserv z naszymi ładowarkami i możliwość płatności kartą, telefonem lub zegarkiem przy urządzeniu będzie ogromnym ułatwieniem dla kierowców – mówi Mateusz Krzysztoń z SOLA EV.
Według Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych na koniec maja funkcjonowało w Polsce ponad 2,8 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, na których znajdowało się prawie 5,6 tys. ładowarek. To o ponad 10% więcej niż na koniec 2022 r. Co więcej, według PSPA do 2030 r. liczba punktów ładowania elektryków w Polsce wzrośnie do prawie 100 tys.
[1] Raport z użytkowania pojazdów elektrycznych | autoEXPERT
Źródło: PolCard from Fiserv