Cały proces może trwać nawet 1200 godzin i wymaga niezwykłej precyzji oraz starannego doboru materiałów. Wysokie wymagania dotyczące niezawodności i jakości powodują, że od 30 lat Mose Freyer korzysta z produktów niemieckiej marki Standox.
Firma Moses Bil & Lack narodziła się w 1991 r.
Pierwszy samochód lakierowałem w 1977 r., a następnie w latach 80. pracowałem jako lakiernik. Jestem jednak kompletnym samoukiem.
założyciel Moses Bil & Lack - Mose Feyer
Dziś na powierzchni 5000 m2 ok. 50 osób pracuje nad samochodami najbardziej ekskluzywnych marek świata.
Warsztat na pewno doceni każdy wielbiciel motoryzacji. Ale jesteśmy przede wszystkim firmą rodzinną.
- Mose Feyer
Birgitta, jego żona, ich syn Björn oraz córka Lina pełnią w firmie kluczowe funkcje.
Od ponad 6 lat Moses Bil & Lack jest zaufanym dostawcą marki Koenigsegg produkującej najszybsze samochody świata. W zakładzie produkcyjnym w Ängelholm firmowa lakiernia pracuje z maksymalną wydajnością, dlatego też Moses Bil & Lack oferuje ekskluzywnej marce niezależne usługi lakiernicze zgodnie z tymi samymi, bardzo wysokimi standardami. W warsztacie mogą być lakierowane jednocześnie 4 auta – firma zainwestowała w oddzielną linię lakierniczą specjalnie dla Koenigsegga. Mose Freyer blisko współpracuje ze swoimi pracownikami i często uczestniczy w kursach oferowanych przez Axalta Refinish Academy w Göteborgu.
Praca nad tymi samochodami wymaga prawdziwego kunsztu, którego nie da się porównać z żadnym innym procesem. Wymaga niesamowitej intuicji, instynktu i prawdziwego oddania jakości, która jest absolutnie najważniejsza.
- Mose FreyerZanim luksusowy Koenigsegg z nadwoziem z włókna węglowego trafi do lakierni Moses Bil & Lack, Lina przy współpracy z Lisą Johansson, Koenigsegg’s Art Director, ustala dokładnie, jaki kolor wybrał klient.
Możemy zostać poproszeni o dopasowanie koloru do istniejącego przedmiotu – klienci pytali już o dopasowanie nadwozia do lakieru do paznokci, a nawet chińskiego pasma górskiego w regionie, w którym się wychowali. Klienci Koenigsegga często biorą aktywny udział w określaniu parametrów swojego samochodu i przykładają dużą wagę do detali, dlatego ustalenie idealnego odcienia jest niezwykle ważne. Pytania o 24-karatowe złoto lub opiłki platyny w lakierze to nic nadzwyczajnego.
- Mose Freyer
Podczas żmudnego procesu dopasowywania koloru Lina korzysta z bazy 8000 kolorów dostępnych w programie Color Box Standox oraz regularnie kontaktuje się z Koenigseggiem, aby upewnić się, że wybrany kolor odpowiada wymaganiom klienta.
Gdy części trafiają do ekspertów z Moses Bil & Lack resztki żywicy epoksydowej pozostałe po procesie formowania elementów z włókna węglowego są starannie usuwane z powierzchni. W przeciwnym wypadku z upływem czasu na lakierze mogą pojawiać się przebarwienia. Po dokładnym oczyszczeniu powierzchni włókno węglowe jest pokrywane wieloma warstwami lakieru bezbarwnego Standocryl VOC-Xtra. Po każdej warstwie element jest suszony w kabinie. Następnie aplikowany jest lakier bazowy Standoblue, który pozwala uzyskać ostateczny kolor.
Każda czynność wymaga niesłychanej precyzji i wyczucia.
- Mose Freyer
Po wyschnięciu lakieru bazowego lakiernicy dokładnie analizują każdy centymetr powłoki, zanim wykonają natrysk wierzchnich warstw lakieru bezbarwnego Standocryl VOC-Xtra Clearcoat, który nadaje nadwoziu wyjątkowy połysk. Następnie wszystkie elementy są dokładnie szlifowane i polerowane. Cały proces lakierowania samochodu zajmuje do 1200 godzin, a ukończone elementy wracają do Koenigsegga dopiero, gdy kolor jest w 100% dopasowany do ustalonego.
Wymagania, jakie Mose Freyer stawia produktom, są bardzo surowe.
Standox to jedyna marka, która pozwala uzyskać jakość, jakiej oczekuję. Wyróżnia ją jeden z najlepszych procesów aplikacji na rynku, jak również łatwość stosowania oraz trwałość. Wszystkie produkty, od początku do końca, są niezrównane. W Moses Bil & Lack dążymy do tych samych celów: chcemy przekraczać oczekiwania naszych klientów. Dlatego od 30 lat korzystamy z produktów marki Standox.
- Mose FreyerJesteśmy niezwykle dumni, że nasze produkty są z takim powodzeniem używane do produkcji supersamochodów marki Koenigsegg. Przywiązanie do jakości, profesjonalizm i zorientowanie na realizację celów, jakimi wykazuje się Mose, czynią z niego niezwykle cennego klienta.
Country Sales Manager dla Standox w Szwecji - Ann-Charlotte CardestigPolakierowane samochody są montowane w zakładzie Koenigsegga i dostarczane do klienta.
Jesienią 2017 r. jeden z supersamochodów szwedzkiego producenta pobił pięć rekordów jako najszybszy samochód produkcyjny świata.
To ogromny zaszczyt lakierować samochody bijące rekordy świata. Cały proces przypomina nieco pracę nad dziełem sztuki.
- Mose Freyer
Źródło: Standox