Lamborghini Temerario – nowa hybryda w gamie | MOTOFAKTOR

Lamborghini Temerario - nowa hybryda w gamie

Lamborghini oficjalnie zaprezentowało model Temerario o wyjątkowym designie wyposażony w napęd hybrydowy i silnik V8 biturbo. Zastąpi on model Huracán.

Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, Fot. Lamborghini
Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, Fot. Lamborghini

„Temerario to prawdziwy 'fuoriclasse’ – samochód w swojej własnej lidze, niezwykły i innowacyjny zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym” – mówi Stephan Winkelmann, Prezes i Dyrektor Generalny Automobili Lamborghini. „Każde nowe Lamborghini musi przewyższać swoich poprzedników pod względem osiągów, będąc jednocześnie bardziej zrównoważonym w kwestii emisji. Wraz z Temerario zamykamy kluczowy rozdział naszej strategii elektryfikacji zawartej w planie Direzione Cor Tauri, stając się pierwszą luksusową marką motoryzacyjną oferującą w pełni zhybrydyzowaną gamę modelową” – dodaje Prezes.

Pod maską Temerario znajduje się innowacyjny hybrydowy układ napędowy o mocy 920 KM. Składa się on z nowoczesnego, 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym doładowaniem, generującego 800 KM przy obrotach w zakresie od 9000 do 9750, oraz trzech silników elektrycznych z łączną mocą 330 kW. To pierwszy w historii masowo produkowany supersamochód, który potrafi osiągnąć 10 000 obrotów na minutę. Dzięki tym  rozwiązaniom, Temerario przyspiesza od 0 do 100 km/h w jedynie 2,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna przekracza 340 km/h.

Hybryda V8 bi-turbo w następcy Huracána

W centralnej części pojazdu znajduje się akumulator litowo-jonowy o pojemności 3,8 kWh, co wpływa rozłożenie masy oraz niskie położenie środka ciężkości. Można go ładować zarówno z gniazdka domowego, jak i przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy do 7 kW, co pozwala na pełne naładowanie w ciągu zaledwie 30 minut.

Temerario wprowadza odmieniony język projektowy Lamborghini, który łączy minimalistyczną estetykę z innowacyjnym podejściem do napędu. Wyróżniającym elementem nowego designu jest sześciokątna sygnatura świateł do jazdy dziennej, która konsekwentnie nawiązuje do sześciokątnego motywu obecnego w całej stylistyce pojazdu.

„Temerario oznacza kamień milowy w naszym języku projektowania. Określamy go mianem 'niezbędnego i ikonicznego’. Od pierwszego spojrzenia jawi się jako purystyczny, futurystyczny, a zarazem fascynujący supersportowy samochód o kompaktowych i zwinnych proporcjach” – podkreśla Mitja Borkert, dyrektor ds. projektowania Automobili Lamborghini

Innowacyjne podwozie aluminiowe modelu Temerario, zbudowane z ultralekkiego i wytrzymałego stopu, charakteryzuje się o 20% większą sztywnością skrętną w porównaniu do wcześniejszych wersji. Dzięki temu, samochód ma zapewniać wysoką dynamikę jazdy, nie rezygnując przy tym z komfortu. Dla pasjonatów jazdy torowej, Lamborghini proponuje pakiet „Alleggerita”, który pozwala na obniżenie masy pojazdu o ponad 25 kg oraz poprawę efektywności aerodynamicznej o 67%.

Fot. Lamborghini

Model Temerario został wyposażony w najbardziej zaawansowany system multimedialny w historii marki. Składa się on z trzech wyświetlaczy: 12,3-calowego cyfrowego panelu instrumentów, 8,4-calowego ekranu centralnego oraz 9,1-calowego wyświetlacza dla pasażera. Dodatkowo, opcjonalny Lamborghini Vision Unit (LAVU) dostarcza zaawansowane dane telemetrii, rejestrator wyjątkowych momentów oraz kamerę samochodową, co pozwala kierowcom na pełne wykorzystanie możliwości tego supersamochodu.

Samochód oferuje 13 różnych trybów jazdy, które można dostosować do rozmaitych warunków – od codziennej jazdy po miejskich ulicach, aż po ekstremalne wyzwania na profesjonalnych torach wyścigowych.

Rouven Mohr, dyrektor techniczny Lamborghini, Fot. Lamborghini
Rouven Mohr, dyrektor techniczny Lamborghini, Fot. Lamborghini

„Temerario zapewnia kierowcy zarówno innowacyjne, jak i bardzo autentyczne wrażenia z jazdy. Połączenie systemu e-4WD z wektorowaniem momentu obrotowego tworzy doskonałą synergię. Efektem jest pojazd o dwóch obliczach: z jednej strony oferuje niezwykłą precyzję i efektywność na torze wyścigowym, z drugiej zaś – możliwość doświadczenia bardziej klasycznego charakteru napędu na tylne koła, co przekłada się na maksymalne zaangażowanie kierowcy” – wyjaśnia Rouven Mohr, dyrektor techniczny Lamborghini.

Fot. Lamborghini

Lamborghini Temerario zaoferuje ponad 400 możliwości kolorystycznych nadwozia oraz bogaty wachlarz opcji personalizacji w ramach programu Ad Personam.

Źródło: Lamborghini

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).