Łańcuch rozrządu znajduje się z przodu silnika i jest osadzony na dwóch zębatkach – na wale korbowym i na wałku rozrządu. Łańcuch rozrządu przenosi ruch obrotowy wału korbowego na wałek rozrządu, co zapewnia, że zawory otwierają się i zamykają we właściwym czasie.
Napinacz łańcucha i szyny ślizgowe znajdują się między kołami zębatymi, aby zapewnić ciasne i precyzyjne prowadzenie łańcucha rozrządu. Zapobiegają przeskakiwaniu łańcucha, wywierając na niego lekki nacisk.
Zaleca się, aby nigdy nie wymieniać samego łańcucha rozrządu. Zawsze należy również wymienić sąsiednie elementy, takie jak napinacze łańcucha, szyny i koła. Podczas wymiany upewnij się, że używasz tego samego typu łańcucha rozrządu. Ponadto należy zawsze utrzymywać czyste środowisko pracy, aby zapobiec dostawaniu się zanieczyszczeń do silnika. Ważne jest też, aby wał korbowy i wałek rozrządu nie skręcały się względem siebie podczas ich montażu. Łańcuch należy ustawić w optymalnym położeniu i napięciu, aby maksymalnie zminimalizować zużycie.
Źródło: DT Spare Parts