Land Rover Defender może być wyposażony w opony Goodyear w różnych rozmiarach i specyfikacjach. Klienci mają do wyboru modele Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure lub Wrangler DuraTrac dostępne w rozmiarach 18″, 19″ i 20″.
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure to wszechstronne ogumienie o wielu możliwościach, które ma pozwolić użytkownikom nowego Defendera cieszyć się bardzo wysokim poziomem komfortu jazdy, a jednocześnie w każdej chwili zjechać z drogi i bez obaw zmierzyć się z terenowymi trasami. Posiada wzmocniony Kevlarem karkas, który ma zapewniać wytrzymałość i zapobiegać przebiciom oraz perforacji podczas jazdy w terenie.
Barki wyposażono w technologię DuraWall, która ma chronić boki przed uszkodzeniami i pęknięciami, co jest bardzo przydatne podczas jazdy po terenach skalistych. Opona posiada również zoptymalizowany wzór bieżnika, który pozwala na osiągnięcie o 37% większego przebiegu[1] niż średnia opon konkurencji.
Dla klientów, którzy chcą, aby ich pojazdy jeździły jeszcze dalej, Goodyear oferuje dodatkowy poziom terenowych osiągów za sprawą innej wersji ogumienia off-road, Wrangler DuraTrac. W tym modelu zastosowano technologię TractiveGroove, która ma zapewniać optymalną trakcję na trudnych nawierzchniach jak błoto i śnieg.
Na potrzeby globalnej premiery nowego Land Rovera Defendera, brytyjska marka stworzyła kompletny program testowy w Namibii, gdzie dziennikarze mogli wypróbować nowego SUV-a na jednych z najtrudniejszych i najbardziej wymagających tras na świecie.
To idealne środowisko do sprawdzenia możliwości nowego Defendera. Wszystkie samochody biorące udział w wyprawie były wyposażone w opony Goodyear Wrangler DuraTrac, w rozmiarach 18″ i 19″, w zależności od konfiguracji poszczególnych samochodów.
[1] Montowane na przedniej i tylnej osi, w porównaniu ze średnimi osiągami trzech konkurencyjnych modeli opon w segmencie SUV/4×4. Test został przeprowadzony przez organizację Dekra w grudniu 2016 roku na zlecenie Goodyear. Samochód testowy: Toyota Hilux 2.4- 4×4, rozmiar opon 265/65 R17 112T/S. Miejsce testów: Ośrodek Testowy Dekra (FP01B), Francja. Sprawozdanie/nr testu 16CPB34-389, limit wysokości bieżnika = 1.6 mm we wszystkich rowkach. Na osi przedniej opona Wrangler AT/A jest o 49% lepsza, a na osi tylnej o 25% niż średnia konkurentów, czyli średnio o 37% lepsza niż średnia pozostałych testowanych opon.
Źródło: Goodyear