Regeneracji obejmującej czyszczenie, usuwanie korozji i cynkowanie galwaniczne podlegają zarówno zaciski z korpusami żeliwnymi, jak i aluminiowymi. Realizacja tych procesów nie jest możliwa bez profesjonalnych urządzeń.
Po wstępnym wyczyszczeniu kompletnego rdzenia zostaje on rozłożony na elementy składowe i dokładnie umyty w specjalnych myjniach ultradźwiękowych oraz ręcznych.
Kolejnym etapem jest usuwanie korozji, które odbywa się w śrutownicy muldowej, gdzie śrut chromowo-niklowy uderza z dużą prędkością w powierzchnię odlewu, usuwając z niej wszelkie zanieczyszczenia. Wygładza i odnawia przy tym wierzchnią warstwę zacisku, nakładając jednocześnie antykorozyjną powłokę. Jest to najważniejszy etap procesu regeneracji. Dodatkowo żeliwna obudowa zacisku poddawana jest procesowi cynkowania galwanicznego.
Po weryfikacji technicznej podzespołów, te uszkodzone wymieniane są na części nowe. Standardowo wymiana taka dotyczy zestawu uszczelnień, tłoczka oraz sworznia gwintowanego.
Następnie zacisk trafia na stanowisko wstępnego montażu. Tu wymieniane są łożyska, wygładzany jest cylinder tłoka oraz poprawiany gwint odpowietrznika. Po tym zabiegu zacisk jest gotowy do montażu końcowego i testu do kontroli jakości.
Tak zwane rdzenie do regeneracji, czyli zaciski używane, pozyskuje się z wielu źródeł, zarówno od dostawców krajowych, jak i zagranicznych. Największe ilości dostarczają krajowe stacje demontażu oraz zagraniczne firmy wyspecjalizowane w sprzedaży części używanych do fabryk regeneracyjnych. Pewien procent zaopatrzenia Lauber w rdzenie stanowią mechanicy, którzy wolą używane części odsprzedać, niż oddać na złom.
Każdy, kto byłby zainteresowany zwrotem rdzeni może zapoznać się z kryteriami ich przyjęcia, które są szczegółowo opisane dla różnych grup towarowych na stronie: cbr.intercars.eu.
Listę nowych referencji zacisków hamulcowych wraz z crossami na inne marki można pobrać tutaj. Wszystkie produkty dostępne są w sieci sprzedaży Inter Cars.
Źródło: Lauber