Kolejowe Zakłady Łączności już po raz drugi angażują się w organizację Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników. Podczas ubiegłorocznej edycji firma przygotowała dla uczestników zawodów konkurencje praktyczne. Zawodnicy musieli wykazać się m.in. umiejętnością obsługi stacji ładowania pojazdu elektrycznego oraz sprawdzić stan układu elektrycznego w samochodzie hybrydowym.
W tym roku bydgoskie KZŁ dodatkowo ufundowały nagrodę główną dla uczestników Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników „iELEKTROMOBILNI”. Zwycięska szkoła otrzyma stację ładowania pojazdów elektrycznych – ecoMOTOhome.
Stacja ecoMOTOhome TPE2B to urządzenie do instalacji na ścianie np. w garażu. Stacja jest wyposażona w jedno gniazdo „type 2” zasilające prądem przemiennym o mocy 22 kW. Dzięki zastosowaniu ekranu dotykowego oraz czytnika kart zbliżeniowych stacja jest łatwa i przyjemna w codziennym użytkowaniu. Urządzenie może zostać przyłączone również do sieci zarządzającej za pomocą przyłącza LAN i protokołu OCPP. Stacja przeznaczona jest do stosowania w obiektach powszechnego użytku np. na parkingach zlokalizowanych w budynkach lub w gospodarstwach indywidualnych. Domyślnie, stacja przystosowana jest do montażu na ścianie. Może być także mocowana pojedynczo lub podwójnie na specjalnie przygotowanym słupku. Stacja ładowania ecoMOTOhome spełnia wymogi ustawy o elektromobilności, wyposażona jest w indywidualny licznik zużycia energii klasy MID.
Kolejowe Zakłady Łączności w odpowiedzi na rosnące znaczenie rynku elektromobilności zaprojektowały i wykonały w pełni zarządzalne sieciowo stacje ładowania pojazdów elektrycznych, odpowiadające aktualnym trendom w polityce dystrybucji energii elektrycznej. Stacje ładowania produkcji KZŁ wykonane są w ten sposób, aby poprzez ciągłą wymianę danych z podmiotem zarządzającym siecią, reagować w czasie rzeczywistym na potrzebę załączenia lub odłączenia odbiorcy od sieci zasilającej.
Dyrektor Marketingu Kolejowych Zakładów Łączności - Krzysztof Wysocki
To również dostawca energii będzie mógł decydować o konieczności zmniejszenia poboru mocy i przełączenia na zasilanie lokalne (np. z banków energii). Z kolei odbiorca ma możliwość planowania harmonogramów ładowania, odczytu danych z licznika oraz posiada dostęp do wszelkiego rodzaju logów i historii ładowania za pomocą intuicyjnego panelu, aplikacji mobilnej lub serwisu www.
Klient może sam decydować o czasie ładowania lub zdać się na system automatyczny, który w sposób optymalny i inteligentny wykorzysta panujące warunki. Ma to na celu systemowe zwiększenie popytu na energię w sytuacjach jej nadmiaru, a zmniejszenie w okresach, gdy jest jej zbyt mało. Daje to obustronne korzyści – odbiorca może liczyć na gratyfikacje w postaci zmiennych stawek za kWh, a operator na optymalizację wykorzystania sieci energetycznej. Urządzenia są integralną częścią przyszłej "inteligentnej sieci" poprzez opomiarowanie i sieciowy system diagnostyczny (np. SNMP) połączony z autodiagnostyką stacji ładowania.
- Krzysztof Wysocki
KZŁ to obecnie również najbardziej doświadczony producent kolejowych systemów dynamicznej informacji pasażerskiej w Polsce. Rozwiązania KZŁ spotykane są na przeważającej większości stacji kolejowych w Polsce, począwszy od największych jak (Warszawa Centralna, Łódź Fabryczna, Kraków Główny, Wrocław Główny, Poznań Główny) a na mniejszych kończąc (Tczew, Wieliczka, Iława, Sopot itd.). Producent posiada w swojej ofercie pełną gamę zgodnych z obecnie obowiązującymi wytycznymi nowoczesnych wyświetlaczy, czujników i urządzeń sygnalizacji czasu. Ponadto Kolejowe Zakłady Łączności są producentem parkomatów, biletomatów oraz systemów łączności kolejowej.
Źródło: KZŁ