Leasys – nowy podmiot leasingu aut | MOTOFAKTOR

Leasys - nowy podmiot leasingu aut

Leasys, specjalizująca się w wielomarkowym leasingu operacyjnym, to nowa spółka, w której Stellantis i Crédit Agricole mają po 50% udziałów.

 

  • Leasys to nowa nazwa wybrana dla spółki, która konsoliduje działalność Leasys i Free2move Lease
  • Leasys jest obecna w 11 krajach Unii Europejskiej
  • Leasys działa pod parasolem Stellantis, z wielomarkową ofertą i poprzez różne kanały sprzedaży – sieć Stellantis, niezależni brokerzy, sprzedaż bezpośrednia i kanały cyfrowe
  • Leasys i Free2move Lease z flotą liczącą 828 000 pojazdów tworzą razem piąty największy europejski podmiot w sektorze, który ma ambicje uplasowania się na pozycji europejskiego lidera w zakresie usług mobilności z docelową flotą miliona pojazdów (do 2026 roku).
  • Strategią nowej spółki jest oferowanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności, które zapewnią klientom najlepsze doświadczenia
  • Wynajem długoterminowy ma pełnić rolę „siły napędowej” podczas przejścia użytkowników na pojazdy elektryczne
  • Leasys oferuje szeroką gamę produktów i usług, od najbardziej tradycyjnych po najbardziej innowacyjne, w tym Be free (bezpłatne wyjście z programu po 12 miesiącach), Miles (płatność na podstawie wykorzystania) i Unlimited (nielimitowany przebieg), przeznaczone dla B2B i B2C z podejściem wielomarkowym i wielokanałowym
  • „Wybór Nowej Mobilności” to hasło przewodnie nowopowstałej spółki
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

 

5.04.2023 r. miała miejsce międzynarodowa prezentacja Leasys, nowej spółki w branży mobilności, specjalizującej się w operacyjnym leasingu wielomarkowym, w której współwłaścicielami są Stellantis i Crédit Agricole. Leasys i Free2move Lease z flotą liczącą 828 000 pojazdów tworzą razem piąty największy europejski podmiot w sektorze, który ma ambicje uplasowania się na pozycji europejskiego lidera w zakresie usług mobilności z docelową flotą miliona pojazdów (do 2026 roku).

 

Konferencja online, która została zorganizowana w celu ogłoszenia konsolidacji Spółek, odbyła się jednocześnie w Rzymie i Paryżu i była transmitowana w 11 krajach europejskich, w których Spółka prowadzi działalność. Ze stolicy Francji połączyli się Philippe de Rovira, Chief Affiliates Officer firmy Stellantis oraz Stéphane Priami, zastępca dyrektora generalnego Crédit Agricole S.A., odpowiedzialny za usługi finansowe. Natomiast Richard Bouligny i Rolando D’Arco, odpowiednio prezes i dyrektor generalny Leasys, zabrali głos z Rzymu.

 

Nowa Spółka ma łączyć to, co najlepsze w Leasys i Free2move Lease, dwóch firmach, które prowadzą działalność na rynku motoryzacyjnym, pozycjonując się wśród największych europejskich podmiotów w tym sektorze. Konsolidacja ma stanowić upgrade w pełnym tego słowa znaczeniu, oferujący innowacyjne produkty, wysokiej jakości usługi i platformy cyfrowe dla międzynarodowych klientów korporacyjnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

 

Rozwiązania mobilne Leasys dostępne są dla wszystkich 14 marek Stellantis poprzez różne kanały sprzedaży. Ponadto nowa firma ma zapewnić synergię dla Stellantis i innych spółek w ramach Grupy oraz jeden punkt kontaktu.

 

Mając ambicję stania się jednym z wiodących podmiotów w Europie, opracowaliśmy solidny i odważny plan biznesowy. Jesteśmy pewni, że nasza flota osiągnie do 2026 roku liczbę miliona pojazdów, zwiększając swoją wartość o 50%. Ponadto przewidujemy, że w ciągu najbliższych czterech lat nasza międzynarodowa struktura organizacyjna wzrośnie o około 30%. Te liczby pokazują, że połączenie Leasys i Free2Move Lease nastawione jest na stałą trajektorię wzrostu – skomentował Rolando D’Arco, dyrektor generalny Leasys.

Wynajem długoterminowy i leasing operacyjny jako „koła napędowe” przejścia na elektryfikację

Leasys ma zapewniać dużo większy wybór, dzięki czemu wynajem długoterminowy ma być prawdziwą alternatywą dla zakupu pojazdu. Chociaż ta forma wynajmu znana jest od wielu lat, a rynek europejski wskazuje na pozytywny trend wzrostowy w przyszłości, nowa spółka przekształca go w zupełnie nowy zasób. Według badania przeprowadzonego przez firmę Frost & Sullivan, całkowita liczba umów leasingu i wynajmu aktywowanych w Europie odnotowała wzrost o 6,2% w 2022 roku, a według szacunków głównych instytucji zajmujących się samochodami, w ciągu 2023 roku ma ponownie wzrosnąć, przede wszystkim dzięki sektorowi pojazdów zelektryfikowanych.

 

W rzeczy samej, pomimo pandemii, liczba umów leasingowych na pojazdy przyjazne środowisku podwoiła się z ponad 400 000 do ponad 840 000. Ten pozytywny trend potwierdza to, co było już widoczne w latach 2020 – 2022. Dokładnym wyjaśnieniem tego wzrostu są formuły finansowania (leasing tradycyjny, leasing operacyjny i wynajem długoterminowy) – najlepsze wybory do stawienia czoła złożonym i zmieniającym się scenariuszom, takim jak przejście na pojazdy zelektryfikowane.

 

W szczególności globalne nakierowanie na zrównoważony rozwój środowiska wpływa na coraz większy segment sektora wynajmu długoterminowego, ponieważ stanowi on doskonałe rozwiązanie dla wypróbowania pojazdów ekologicznych przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyka związanego z kosztami i nieprzewidzianymi sytuacjami oraz zapewnieniu swobodnego dostępu do tego rodzaju pojazdów. Ponadto wszystkie rozwiązania Leasys przeznaczone dla pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych uwzględniają zalety wynajmu z zerową emisją i mogą być dostosowane do potrzeb klienta poprzez wybór z szerokiej gamy produktów i usług ekologicznych. Jako lider w grupie, Leasys ma wnieść znaczący wkład w przejściu użytkowników na mobilność zrównoważoną.

Początki projektu

Leasys jest zwieńczeniem projektu zainicjowanego pod koniec 2021 roku, kiedy to udziałowcy, CA Consumer Finance i Stellantis postanowili na nowo zdefiniować fundamenty swojej współpracy i zreorganizować strukturę usług finansowych. Stellantis sfinalizował negocjacje na wyłączność z BNP Paribas Personal Finance („BNPP PF”), Crédit Agricole Consumer Finance („CACF”) i Santander Consumer Finance („SCF”) w celu wzmocnienia strategii finansowania Grupy, aby zaoferować spójne i atrakcyjne rozwiązania dla wszystkich klientów, detalistów i dystrybutorów.

 

W ramach nowej organizacji i joint venture z Crédit Agricole Consumer Finance, połączenie Leasys i Free2Move Lease pozwoliło utworzyć jedną spółkę w ramach Grupy Stellantis, która jest obecna w 11 krajach europejskich: Włoszech, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Holandii, Portugalii, Polsce, Luksemburgu i Austrii. Z początkową flotą 828 000 pojazdów, nowy paneuropejski podmiot w dziedzinie mobilności może również pochwalić się podejściem wielomarkowym, skoncentrowanym na targecie B2B i zajmującym się w całości wynajmem średnio- i długoterminowym.

 

U podstawy tych wszystkich działań leży dokładnie określona misja – zyskania pozycji europejskiego lidera w branży usług mobilności z milionem pojazdów w swojej flocie do 2026 roku.

 

Pierwszym krokiem do przyspieszenia tego wzrostu jest ogłoszenie podpisania wiążącej umowy o przejęciu ALD i działalności LeasePlan w Portugalii i Luksemburgu.

Wielokanałowość i wielomarkowość

Podejście wielokanałowe jest podstawą strategii Leasys, pozwalającą zapewnić obsługę wszystkich 14 marek Stellantis. Kapilarność sieci sprzedaży i obsługi posprzedażnej Stellantis w całej Unii Europejskiej ma zostać wykorzystana jako kluczowy filar strategiczny do oferowania najwyższej klasy doświadczenia klienta. Poprzez połączenie różnych kanałów – bezpośredniego oraz sieci sprzedaży pośredniej i cyfrowej – nowa firma ma na celu zaspokojenie potrzeb rynku poprzez oferowanie pojazdów, usług i rozwiązań w zakresie mobilności jak najszerszej bazie klientów. Leasys ma polegać na europejskiej sieci dealerów Stellantis, niezależnych pośrednikach, jak również na sprzedaży bezpośredniej z większymi klientami. Wykorzystanie kanałów cyfrowych to kolejny filar strategii Leasys, który ma nie tylko pozwolić promować ofertę własną, ale także umożliwić klientom i menedżerom flot w pełni autonomiczne zarządzanie pojazdami i flotami, wspierając klienta w obsłudze usług związanych z jego umową najmu.

 

Ponadto, dzięki wielomarkowemu podejściu Leasys, firma stanie się poważnym konkurentem dla innych podmiotów z ogólna ofertą, świadczących swoje usługi na rynku europejskim.

Nastawienie na doświadczenie klienta w sektorze wynajmu długoterminowego

Wizją Leasys jest zaprojektowanie już dziś przyszłości mobilności. Jednym z celów Leasys jest zapewnienie klientom jak najlepszych doświadczeń związanych z wynajmem, dzięki nieustannemu rozwojowi innowacyjnych rozwiązań oraz najwyższej jakości usług.

 

Misją Leasys jest utorowanie drogi dla innowacyjnych rozwiązań, zaprojektowanych wokół klienta z myślą o zapewnieniu doświadczenia najlepszego w swojej klasie. U podstaw całego procesu leży chęć Leasys do pomocy i wsparcia klienta, zarówno w fazie sprzedaży, dzięki dopasowanym produktom i usługom oraz rozbudowanej sieci obsługi, jak i w fazie posprzedażnej, dzięki szerokiemu i wyjątkowemu zakresowi usług serwisowych, zarządzanych przez sieć dealerów Stellantis, a także sieć wyselekcjonowanych partnerów, co ma pozwalać zagwarantować maksymalny zasięg.

 

Na koniec należy podkreślić, że jednym z filarów wspierających strategię customer experience firmy Leasys jest pomiar satysfakcji klienta, zarówno indywidualnego, jak i dużych przedsiębiorstw. W tym celu wykorzystywany jest system do regularnego monitorowania informacji zwrotnych otrzymywanych od klientów, poprzez kwestionariusze mające na celu ocenę ich doświadczenia w różnych momentach ścieżki klienta.

Innowacyjne i elastyczne produkty oraz usługi

Celem Leasys jest oferowanie w głównych krajach europejskich najszerszej gamy zaawansowanych rozwiązań w zakresie wynajmu długoterminowego i zarządzania flotą. Wszystkie wprowadzane produkty dostępne są na rynkach europejskich i „gotowe do użycia” dla wszystkich marek Stellantis.

 

Leasys opracowała katalog innowacyjnych, elastycznych i mogących zadowolić klienta produktów i usług, poprzez rozwiązania wynajmu dostosowane do jego potrzeb. Takie podejście, wyraźnie zorientowane na klienta dało początek unikalnym w sektorze produktom, takim jak Be Free, rozwiązanie wynajmu długoterminowego, które pozwala na zwrot samochodu po roku bez kar; Leasys Miles, pierwsza formuła wynajmu długoterminowego pay-per-use, która pozwala płacić tylko za przejechane kilometry; oraz Leasys PRO, który oferuje pojazdy użytkowe dostosowane do potrzeb klienta.

 

Ponadto rozwiązania zaprojektowane przez Leasys ułatwiać mają przejście do transformacji ekologicznej poprzez coraz bardziej zintegrowane i ekologiczne formuły mobilności, czego dowodem jest formuła wynajmu UNILIMITED z nieograniczoną liczbą kilometrów, przeznaczona dla produktów ekologicznych. Wszystkie rozwiązania Leasys można wzbogacić o zestaw usług takich jak: ubezpieczenie OC, od kradzieży i pożaru, pomoc drogowa, przeglądy zwykłe i nadzwyczajne, serwis opon, samochód zastępczy oraz usługa infomobilności I-Care, umożliwiająca zdalne monitorowanie pojazdu, a tym samym naprawdę beztroską jazdę.

 

Dzięki odpowiedniemu zespołowi profesjonalistów, Leasys zapewnia menedżerom flot celowane usługi doradcze, które mają wspierać ich w zwiększaniu efektywności zarządzania flotą. W tym celu udostępniona została platforma cyfrowa MyLeasys, która pozwala na zdalny, globalny i dynamiczny wgląd w całą flotę pojazdów i zawarte w niej usługi.

 

Klienci mogą również korzystać na smartfonach i tabletach z aplikacji Umove, która zapewnia szybki i intuicyjny dostęp do całego ekosystemu produktów i usług mobilnych Leasys. Zarządzanie mobilnością zrównoważoną i elektryczną staje się proste dzięki geolokalizacji stacji ładowania.

 

To tylko kilka małych, ale znaczących przykładów inwestycji Leasys w proces transformacji cyfrowej. Udostępnione zostały cyfrowe punkty styku, aby zapewnić natychmiastowe, kompleksowe i angażujące doświadczenie, zarówno dla klientów prywatnych, jak i menedżerów floty.

 

Należy także pamiętać, że oferta Leasys ma być coraz bardziej dostępna dzięki rosnącemu cyfrowemu doświadczeniu klienta z kompleksowym procesem zakupu online. Poprzez platformę cyfrową użytkownik będzie mógł uzyskać dostęp do spersonalizowanej oferty, a następnie szybko i łatwo zdecydować się na przystąpienie do niej z zacisza domowego.

Nowa zintegrowana platforma ICT

W ostatnich latach Leasys zainwestowała w rozwój autorskiego paneuropejskiego systemu zarządzania, opartego na nowoczesnej platformie technologicznej. W związku z fuzją z Free2move Lease rozpoczęta została ważna faza projektowania i rozwoju na poziomie systemów i procesów, aby osiągnąć konwergencję techniczną i operacyjną pomiędzy tymi dwiema firmami. Dzięki temu powstał jeden system zarządzania, który jest dostępny nawet dla sieci sprzedaży, pozwalający nowej firmie działać sprawnie i szybko. W szczególności system pozwala sieci sprzedaży lepiej współpracować z Leasys, co jest zgodne z polityką firmy pod hasłem „Robienie z nami interesów jest niezwykle łatwe!”. Ponadto, dzięki ujednoliconej platformie, menedżerowie flot mają do dyspozycji jednolite narzędzia w całej Europie, aby lepiej zarządzać swoimi flotami.

Leasys, „Wybór nowej mobilności”

Wybór nazwy Leasys pozwala nowej firmie na maksymalizację równości i aktualnej świadomości marki oraz wykorzystanie istniejących europejskich aktywów komunikacyjnych i brandingowych produktu. Obietnica nowości i zdolności do innowacji, wyrażone również przez slogan „Wybór Nowej Mobilności”, została opracowana wokół trzech głównych pojęć – nowości, mobilności i wyboru – w odpowiedzi na potrzeby komunikacji ponadnarodowej, łatwo przekładalnej na inne języki i nie tracącej swojej zwięzłości i siły oddziaływania.

 

Firma przedstawia się jako „nowa” w tym sensie, że została „odrodzona” dzięki połączeniu z Free2move Lease jako nowy lider na swoim rynku; jednocześnie na nowo definiuje wynajem długoterminowy jako nowy i innowacyjny wybór, ponieważ oferta Leasys nigdy nie pozostanie taka sama, ale będzie stale odnawiana każdego dnia zgodnie z potrzebami rynku i klientów. Natomiast słowo „wybór” rezonuje z jej główną grupą docelową – decydentami, takimi jak menedżerowie, przedsiębiorcy i profesjonaliści – których podstawowym zadaniem jest dokonywanie wyborów. Leasys ma być odpowiedzią dla grupy docelowej klientów poszukujących właściwego wyboru, szukających mobilności zorientowanej na przyszłość i uznających Leasys za idealnego partnera strategicznego.

 

Ewolucja mobilności i zarządzania nią, elastyczność, dynamika i zrównoważony rozwój znajdują swoją artykulację w nowym języku graficznym Leasys, charakteryzującym się mocnym wyrazem cyfrowym. Samochody dematerializują się, pozwalając wyłonić się idei mobilności, funkcjonalności i otaczających je usług. Nowa forma inteligencji, kierowana przez uspokajającą obecność człowieka. Krążące okręgi, połączone geometrycznymi rozmytymi liniami, tworzą cyfrowe i niematerialne kształty. Wszystko się porusza, jest rozświetlone i lekkie. To początek nowej ery mobilności, oddanej w haśle „Myśl długofalowo. Mobilność jutra zaczyna się dzisiaj”.

Leasys i Free2move Lease, dwie historie sukcesu

Nowa spółka łączy to, co najlepsze z Leasys i Free2move Lease, dwóch wiodących firm, które zapisały się znacząco w sektorze wynajmu długoterminowego i leasingu operacyjnego.

 

Założona w 2001 roku jako joint venture firm Fiat i Enel, firma Leasys weszła na rynek wynajmu długoterminowego pojazdów firmowych, a cztery lata później, w 2005 roku, włoska grupa motoryzacyjna stała się jej jedynym właścicielem. To doprowadziło do jej wzrostu i ugruntowania pozycji na poziomie międzynarodowym. W roku 2006, wraz z Savarent, spółką Grupy Fiat, która już od 1995 roku działała w sektorze wynajmu długoterminowego, weszła do spółki joint venture pomiędzy Fiatem a Crédit Agricole (FGA Capital, obecnie FCA Bank). W 2010 roku Savarent i Leasys połączyły się w jedną spółkę, a od 2011 roku występowały na rynku pod jedną marką handlową. Od roku 2016 Leasys jest spółką w pełni zależną od FCA Bank S.p.A., joint venture 50/50 pomiędzy FCA Italy S.p.A. i Crédit Agricole Consumer Finance. W roku 2017 firma Leasys rozpoczęła ekspansję na rynek europejski, otwierając filie w głównych krajach europejskich, a rok 2021 stał się marką Stellantis. W ubiegłym roku osiągnęła znaczące wyniki, ponieważ czwarty rok z rzędu Leasys zajmowała pozycję lidera na włoskim rynku wynajmu długoterminowego, zarówno pojazdów osobowych, jak i lekkich pojazdów użytkowych (LCV), z udziałem w rynku na poziomie 20%.

 

Nie mniej interesująca jest historia „Free2Move Lease”, podmiotu biznesowego utworzonego w 2017 roku przez Grupę PSA, zajmującego się wyłącznie wynajmem długoterminowym dla klientów prywatnych i korporacyjnych. Początkowo jego oferta wielomarkowa obejmowała marki Peugeot, Citroen i Ds, do której później dołączyły Opel i Vauxhall. W ciągu zaledwie dwóch lat od rozpoczęcia działalności, Free2Move Lease zapewnił swoją obecność w 10 krajach europejskich, stając się liderem rynku francuskiego.

 

Źródło: Leasys

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).