Lewarki, czyli podnośniki trapezowe, pod lupą Inspekcji Handlowej | MOTOFAKTOR

Lewarki, czyli podnośniki trapezowe, pod lupą Inspekcji Handlowej

Uszkodzone ramiona, luźne śruby, a nawet zbyt krótkie ramię korby – takie wady miały podnośniki sprawdzone przez inspektorów.

Cztery wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy, Lublinie, Rzeszowie i Wrocławiu od maja do lipca 2024 r. sprawdziły oznakowanie 10 modeli podnośników trapezowych o udźwigu nominalnym nieprzekraczającym 3 ton, niebędących wyposażeniem pojazdów
lub oryginalnymi częściami zamiennymi. Wszystkie produkty zostały również zweryfikowane w laboratorium – eksperci zbadali parametry
wpływające na bezpieczne ich użytkowanie.

Inspektorzy weryfikowali, czy podnośniki mają:

  • prawidłowe oznakowanie CE
  • dane identyfikujące urządzenie, np. model, rok budowy, oraz podmiot odpowiedzialny (producent/importer)
  • prawidłową deklarację zgodności
  • prawidłowo sporządzoną instrukcję z informacjami o bezpiecznym użytkowaniu, np. sposób umieszczenia podnośnika pod pojazdem i zabezpieczenia przed opadnięciem

Na 10 modeli podnośników trapezowych w 2 stwierdzono nieprawidłowości, w każdym więcej niż jedną. Na 10 zbadanych modeli zakwestionowano 7 podnośników trapezowych – nie wytrzymywały obciążenia zadeklarowanego przez producenta. We wszystkich zakwestionowanych przypadkach IH skieruje zawiadomienia do organów ścigania w celu nałożenia grzywny za wprowadzenie niebezpiecznego urządzenia do obrotu.

Źródło: UOKiK

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).